Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music, Synaesthesia and Czech Abstract Art. František Kupka ? Arnošt Hošek ? Miroslav Ponc ? Zdeněk Pešánek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F12%3A%230000592" target="_blank" >RIV/00023281:_____/12:#0000592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music, Synaesthesia and Czech Abstract Art. František Kupka ? Arnošt Hošek ? Miroslav Ponc ? Zdeněk Pešánek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In Czech abstract art of the 1920s and 30s several solitary figures appeared, in whose work and theoretical discourses it is possible to find sophisticated connections of artistic structure with musical principles, an endeavour to systematise the relationships of tones and colours, attempts at visualisation of music or examination of synesthetic perception. Although the connections of their endeavours with analogous international tendencies are clear from today's perspective, in inter-war Czechoslovakiathey were rather of a character of marginal and singular experiments, altogether subjected to sharp criticism from the authorities of the Czech avant-garde. This paper presents differing, distinctive approaches to the connection of music and visual artin the work of the architect, painter and member of the Paris group Les artistes musicalistes Arnošt Hošek (1885-1941), the artistically gifted musical composer Miroslav Ponc (1902-1976) and the sculptor and pioneer of kinetic art Zdeněk

  • Název v anglickém jazyce

    Music, Synaesthesia and Czech Abstract Art. František Kupka ? Arnošt Hošek ? Miroslav Ponc ? Zdeněk Pešánek

  • Popis výsledku anglicky

    In Czech abstract art of the 1920s and 30s several solitary figures appeared, in whose work and theoretical discourses it is possible to find sophisticated connections of artistic structure with musical principles, an endeavour to systematise the relationships of tones and colours, attempts at visualisation of music or examination of synesthetic perception. Although the connections of their endeavours with analogous international tendencies are clear from today's perspective, in inter-war Czechoslovakiathey were rather of a character of marginal and singular experiments, altogether subjected to sharp criticism from the authorities of the Czech avant-garde. This paper presents differing, distinctive approaches to the connection of music and visual artin the work of the architect, painter and member of the Paris group Les artistes musicalistes Arnošt Hošek (1885-1941), the artistically gifted musical composer Miroslav Ponc (1902-1976) and the sculptor and pioneer of kinetic art Zdeněk

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Neighbouring of Cultures, the Borderlines of Arts

  • ISBN

    978-83-7614-107-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    329-343

  • Počet stran knihy

    422

  • Název nakladatele

    Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly