Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hippolyt Soběslav Pinkas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F16%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00023281:_____/16:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hippolyt Soběslav Pinkas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901) byl jedním z prvních „českých Pařížanů“, který prožil část svého uměleckého života ve Francii. Studoval malbu v ateliéru Thomase Coutura ve stejné době jako Édouard Manet, s nímž ho spojoval zájem o realitu a nekonvenčnost. Krajinářské náměty Pinkas hledal ve fontainebleauském lese, kde se dostal do okruhu předních francouzských malířů později nazývaných jako barbizonská škola (Jean-Baptiste Camille Corot, Jean-François Millet). Tato kniha poprvé komplexně pojednává o Pinkasově díle v kontextu francouzského malířství a sleduje umělcovu tvorbu od karikatur z revolučních let 1848–1849 až po zásadní malby vystavované na pařížských Salonech. Zvláštní pozornost věnuje obrazu Pohřební řeč o oběšenci (někdy nazývaným Modlitba za oběšence), který je unikátní nejen svým námětem, ale i příběhem, jenž se začal psát několik let před jeho vznikem a pokračuje do současnosti. Publikace přibližuje také Pinkasovu účast na Salonu odmítnutých v roce 1863, kde se jeho Dřevorubec a smrt ocitl ve společnosti Manetovy Snídaně v trávě (tehdy nazvané Koupání). Hippolyt Soběslav Pinkas patřil k malířům, kteří dokázali sledovat aktuální umělecké tendence (realismus), a přestože je dnes známější jeho vnuk Jiří Voskovec, náleží mu díky malířské tvorbě i posilování česko-francouzských vztahů významné místo v dějinách evropské kultury.

  • Název v anglickém jazyce

    Hippolyt Soběslav Pinkas

  • Popis výsledku anglicky

    Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901) was one of the first „Czech Parisians“ who spent large part of his artistic career in France. He studied painting at Thomas Couture at the same time as Édouard Manet. For inspiration he would go to the Fontainebleau forest where he joined the ranks of the famous Barbizon school (Jean-Baptiste Camille Corot, Jean-François Millet). This book gives the first complex depiction of Pinkas's work within the context of the French painting, following the artist's career from his caricature works of 1848–1849 to his masterly works such as the Eulogy for the Hanged Man, displayed at the Paris Salon. The book also covers the Salon des Refusés where Pinkas exhibited his Death and the Woodcutter next to Manet's Dejeuner sur l'herbe. Pinkas was one of the painters who were capable of following the contemporary artistic styles, such as realism, and as such he holds an important position in the history of our culture.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87799-60-4

  • Počet stran knihy

    130

  • Název nakladatele

    Alšova jihočeská galerie

  • Místo vydání

    Hluboká nad Vltavou

  • Kód UT WoS knihy