Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). Realismus českého Pařížana
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00023281:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). Realismus českého Pařížana
Popis výsledku v původním jazyce
Výstava poprvé komplexně představila dílo Hippolyta Soběslava Pinkase (1827–1901), který prošel zajímavým lidským i uměleckým vývojem. Účastnil se revolučních bouří v roce 1848 a od právnických studií utekl k umění, které studoval v Praze, v Mnichově i v Paříži. Ve francouzské metropoli vytvořil díla, která předběhla svou dobu a která snesou srovnání s kompozicemi dnes slavnějších vrstevníků. V roce 1861 vystavil na pařížském Salonu slavnou Pohřební řeč o oběšenci (někdy nazývanou Modlitba za oběšence) a v roce 1863 se díky obrazu Dřevorubec a smrt dostal na Salon odmítnutých. Po návratu do Čech se stal hlavním propagátorem česko-francouzských vztahů. Ve Wortnerově domě byly vystaveny kresby, které jsou spjaty s počátky Pinkasovy umělecké kariéry, ale hlavní důraz byl kladen na jeho francouzské období. Expozice byla pro srovnání doplněna obrazy Pinkasových kolegů z Čech (Viktor Barvitius, Jaroslav Čermák, Karel Purkyně, Wilhelm Riedel) i z Francie (Eugène Boudin, Jean-Baptiste-Camille Corot, Gustave Courbet, François Louis Français, Constant Troyon).
Název v anglickém jazyce
Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). The realism of the Czech Parisian
Popis výsledku anglicky
The exhibition displayed for the first time the work of Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). He participated at the 1848 revolution and later switched law studies for art. He studied painting in Prague, Munich, and Paris. In 1861 he exhibited the Eulogy for the Hanged Man at the Paris Salon and in 1863 at the Salon des Refusés a painting the Death and the Woodcutter. After coming back to Prague he became a major supporter of Czech-Frech relations. The Wortner House exhibition focused primarily on Pinkas's French period, and his works were accompanied by those of other artists, such as Viktor Barvitius and Jaroslav Čermák, but also Eugène Boudin, Jean-Baptiste Camille Corot or Gustave Courbet.
Klasifikace
Druh
E<sub>nekrit</sub> - Výstava
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Wortnerův dům, České Budějovice
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
11
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce