Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vincent van Gogh, Saint-Rémy 1889

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F17%3AN0000066" target="_blank" >RIV/00023281:_____/17:N0000066 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00023281:_____/17:N0000123

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vincent van Gogh, Saint-Rémy 1889

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie si klade za cíl odpovědět na otázku, jaké je místo obrazu Zelené obilí (1889) v pozdní krajinářské tvorbě Vincenta van Gogha. Přitom se zaměřuje na souvislost vzniku obrazu s jeho životem a dílem, zejména v době malířovy hospitalizace v Saint Rémy, na van Goghovo hledání a objevování nových témat. K nim náleží zvláště motiv olivových hájů a cypřišů, jež často kompozičně dominují obrazům, zmiňovaným v dopisech bratru Theovi a sestře Wilhelmině v červnu 1889. Text srovnává malbu Zelené obilí (1889) s díly podobných námětů zastoupených ve sbírkách The National Gallery v Londýně a The Metropolitan Museum of Art v New Yorku. Sleduje přitom proměny van Goghova malířského přednesu, který vykrystalizoval v pastózní až reliéfní malířský rukopis. V rámci studie je dohledána provenience obrazu získaného do sbírek Národní galerie v roce 1923 státním nákupem od Waltera Halvorsena.

  • Název v anglickém jazyce

    Vincent van Gogh, Saint-Rémy 1889

  • Popis výsledku anglicky

    The study seeks to answer the question regarding the position of the Green Field (1889) among Vincent van Gogh’s late landscape works. At the same time, the study focuses on the relation between the painting and van Gogh’s life and oeuvre, especially during his hospitalisation in Saint-Rémy, and on van Gogh’s searching and discovering new topics which mainly include the motif of olive groves and cypresses which often dominate the composition of his paintings referred to in his letters addressed to his brother Theo and sister Wilhelmina in June 1889. The text compares the Green Field (1889) with works depicting similar topics in the collections of the National Gallery in London and the Metropolitan Museum of Art in New York. The changes of van Gogh’s painting interpretation are observed which crystallised into a painting style of impasto, and even to relief. As part of the study, the provenance of the painting was traced back to its purchase by the Czechoslovak state from Walter Halvorsen in 1923. Today, the work is in the collection of the National Gallery in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-07425S" target="_blank" >GA15-07425S: "Francouzský model" a Sbírka francouzského umění 19. a 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the National Gallery in Prague

  • ISSN

    0862-8912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    podzim

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    50-63 (ang), 119-126 (cz)

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus