Vincent van Gogh, Saint-Rémy 1889
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F17%3AN0000066" target="_blank" >RIV/00023281:_____/17:N0000066 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00023281:_____/17:N0000123
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vincent van Gogh, Saint-Rémy 1889
Popis výsledku v původním jazyce
Studie si klade za cíl odpovědět na otázku, jaké je místo obrazu Zelené obilí (1889) v pozdní krajinářské tvorbě Vincenta van Gogha. Přitom se zaměřuje na souvislost vzniku obrazu s jeho životem a dílem, zejména v době malířovy hospitalizace v Saint Rémy, na van Goghovo hledání a objevování nových témat. K nim náleží zvláště motiv olivových hájů a cypřišů, jež často kompozičně dominují obrazům, zmiňovaným v dopisech bratru Theovi a sestře Wilhelmině v červnu 1889. Text srovnává malbu Zelené obilí (1889) s díly podobných námětů zastoupených ve sbírkách The National Gallery v Londýně a The Metropolitan Museum of Art v New Yorku. Sleduje přitom proměny van Goghova malířského přednesu, který vykrystalizoval v pastózní až reliéfní malířský rukopis. V rámci studie je dohledána provenience obrazu získaného do sbírek Národní galerie v roce 1923 státním nákupem od Waltera Halvorsena.
Název v anglickém jazyce
Vincent van Gogh, Saint-Rémy 1889
Popis výsledku anglicky
The study seeks to answer the question regarding the position of the Green Field (1889) among Vincent van Gogh’s late landscape works. At the same time, the study focuses on the relation between the painting and van Gogh’s life and oeuvre, especially during his hospitalisation in Saint-Rémy, and on van Gogh’s searching and discovering new topics which mainly include the motif of olive groves and cypresses which often dominate the composition of his paintings referred to in his letters addressed to his brother Theo and sister Wilhelmina in June 1889. The text compares the Green Field (1889) with works depicting similar topics in the collections of the National Gallery in London and the Metropolitan Museum of Art in New York. The changes of van Gogh’s painting interpretation are observed which crystallised into a painting style of impasto, and even to relief. As part of the study, the provenance of the painting was traced back to its purchase by the Czechoslovak state from Walter Halvorsen in 1923. Today, the work is in the collection of the National Gallery in Prague.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-07425S" target="_blank" >GA15-07425S: "Francouzský model" a Sbírka francouzského umění 19. a 20. století</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of the National Gallery in Prague
ISSN
0862-8912
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXVII
Číslo periodika v rámci svazku
podzim
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
50-63 (ang), 119-126 (cz)
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—