Neony a světla reklam (publikace)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F18%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00023281:_____/18:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Neony a světla reklam (publikace)
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace na základě archivního výzkumu shrnuje fenomén moderní doby. Je členěna do devíti kapitol věnovaných chronologicky kulturním tématům spojených s neonovým světlem a reklamou a zároveň konkrétním realizacím a jejich proměnám. Neony ozářily noční tvář města a vnesly do jeho ulic moderní životní styl. Staly se symbolem tužeb moderního člověka. Po druhé světové válce se neon stal nástrojem propagandy. Archivní fotografie, film a časopisecky publikované návrhy z doby zlaté éry neonu jsou pramenem knižního zpracování tématu.
Název v anglickém jazyce
Neon lights and lights ads (publication)
Popis výsledku anglicky
The publication based on archival research summarizes the phenomenon of modern times. It is divided into nine chapters devoted to chronologically cultural themes connected with neon light and advertising, as well as to concrete realizations and their changes. Neon lights illuminated the night face of the city and brought a modern lifestyle to its streets. They have become a symbol of the desires of the modern man. After World War II, the neon became a tool of propaganda. Ar-chival photographs, films and magazine-published Neon´s designs are the source of the book's work.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů