Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tempera techniques used by Czech landscape painters at the end of the 19th century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F19%3AN0000031" target="_blank" >RIV/00023281:_____/19:N0000031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tempera techniques used by Czech landscape painters at the end of the 19th century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research focused on relatively unknown Syntonos tempera technique used by the students of Julius Mařák’s plein air landscape painting studio at the Academy of Fine Arts in Prague. Number of works by the most important painters from the above-mentioned school were selected in order to assess the differences in paint composition, number of paint layers and system of layering. The results confirm that painters from Julius Mařák’s studio used mainly the egg tempera technique of a combination of tempera and oil technique. In the case of two paintings the components corresponded with the composition of Syntonos tempera paints.

  • Název v anglickém jazyce

    Tempera techniques used by Czech landscape painters at the end of the 19th century

  • Popis výsledku anglicky

    The research focused on relatively unknown Syntonos tempera technique used by the students of Julius Mařák’s plein air landscape painting studio at the Academy of Fine Arts in Prague. Number of works by the most important painters from the above-mentioned school were selected in order to assess the differences in paint composition, number of paint layers and system of layering. The results confirm that painters from Julius Mařák’s studio used mainly the egg tempera technique of a combination of tempera and oil technique. In the case of two paintings the components corresponded with the composition of Syntonos tempera paints.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20172020050" target="_blank" >VI20172020050: Komplexní instrumentální metodika pro posuzování pravosti výtvarných děl, databáze materiálů barevných vrstev 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tempera painting 1800-1950. Experiment and Innovation from the Nazarene Movement to Abstract Art

  • ISBN

    978-1-909492-59-2

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    174-177

  • Počet stran knihy

    213

  • Název nakladatele

    Archetype Publications Ltd

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly