Komplexní přírodovědný průzkum techniky a technologie malby Gabriela Müllera na příkladu portrétů Jana Adama z Questenbergu a Marie Antonie z Questenbergu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F19%3AN0000071" target="_blank" >RIV/00023281:_____/19:N0000071 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25110/19:39914596
Výsledek na webu
<a href="https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/74921/Pruzkumy_pamatek_IGA_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/74921/Pruzkumy_pamatek_IGA_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komplexní přírodovědný průzkum techniky a technologie malby Gabriela Müllera na příkladu portrétů Jana Adama z Questenbergu a Marie Antonie z Questenbergu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá průzkumem techniky a technologie malby Gabriela Müllera (1688–1764), který byl žákem a asistentem Jana Kupeckého (1666–1740). Technika a technologie malby byly zkoumány na dvou podobiznách ze sbírek státního zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Průzkum prokázal, že Gabriel Müller vycházel z dobově rozšířené techniky malby na tónovaném bolusovém podkladu. V jeho malbě byly identifikovány pigmenty typické pro malířství 18. století. Výsledky rozsáhlého průzkumu se staly podkladem pro interpretaci způsobu malby Gabriela Müllera. Získaná data prohloubila dosavadní znalosti a posloužila jako prvotní korektiv pro srovnání s technikou malby Jana Kupeckého. Při interpretaci byl rovněž brán zřetel na začlenění do širšího dobového technologického kontextu výtvarných technik 18. století.
Název v anglickém jazyce
Comprehensive natural history research of the technique and technology of the painting by Gabriel Müller on the example of the portraits of Johann Adam of Questenberg and Maria Antonia of Questenberg
Popis výsledku anglicky
The article explores the technique and technology of the painting by Gabriel Müller (1688–1764), a follower and assistant of Johann Kupezky (1666–1740). Two portraits from the collection of Jaroměřice nad Rokytnou Castle were used as examples to examine the painting’s technique and technology. Evidence was provided that Gabriel Müller proceeded from the broadly used painting technique on a toned bole underlay. Pigments typical of 18th century painting were identified in the Müller’s work of art. The research results provided valuable information for the interpretation of Gabriel Müller’s painting style. The acquired data deepened the previous knowledge and served as a primary corrective for a comparison with Johann Kupezky’s painting technique. The interpretation took into account a wider technology context of 18th century fine art techniques.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Průzkumy památek
ISSN
1212-1487
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. XXVI
Číslo periodika v rámci svazku
č. 2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
39–46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—