Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komplexní přírodovědný průzkum techniky a technologie malby Gabriela Müllera na příkladu portrétů Jana Adama z Questenbergu a Marie Antonie z Questenbergu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F19%3AN0000071" target="_blank" >RIV/00023281:_____/19:N0000071 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25110/19:39914596

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/74921/Pruzkumy_pamatek_IGA_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/74921/Pruzkumy_pamatek_IGA_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komplexní přírodovědný průzkum techniky a technologie malby Gabriela Müllera na příkladu portrétů Jana Adama z Questenbergu a Marie Antonie z Questenbergu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá průzkumem techniky a technologie malby Gabriela Müllera (1688–1764), který byl žákem a asistentem Jana Kupeckého (1666–1740). Technika a technologie malby byly zkoumány na dvou podobiznách ze sbírek státního zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Průzkum prokázal, že Gabriel Müller vycházel z dobově rozšířené techniky malby na tónovaném bolusovém podkladu. V jeho malbě byly identifikovány pigmenty typické pro malířství 18. století. Výsledky rozsáhlého průzkumu se staly podkladem pro interpretaci způsobu malby Gabriela Müllera. Získaná data prohloubila dosavadní znalosti a posloužila jako prvotní korektiv pro srovnání s technikou malby Jana Kupeckého. Při interpretaci byl rovněž brán zřetel na začlenění do širšího dobového technologického kontextu výtvarných technik 18. století.

  • Název v anglickém jazyce

    Comprehensive natural history research of the technique and technology of the painting by Gabriel Müller on the example of the portraits of Johann Adam of Questenberg and Maria Antonia of Questenberg

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores the technique and technology of the painting by Gabriel Müller (1688–1764), a follower and assistant of Johann Kupezky (1666–1740). Two portraits from the collection of Jaroměřice nad Rokytnou Castle were used as examples to examine the painting’s technique and technology. Evidence was provided that Gabriel Müller proceeded from the broadly used painting technique on a toned bole underlay. Pigments typical of 18th century painting were identified in the Müller’s work of art. The research results provided valuable information for the interpretation of Gabriel Müller’s painting style. The acquired data deepened the previous knowledge and served as a primary corrective for a comparison with Johann Kupezky’s painting technique. The interpretation took into account a wider technology context of 18th century fine art techniques.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Průzkumy památek

  • ISSN

    1212-1487

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. XXVI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    39–46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus