Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Binding Media in Tempera Paintings by Czech Landscape Painters at the End of the 19th Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F20%3AN0000043" target="_blank" >RIV/00023281:_____/20:N0000043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iiconservation.org/content/icar-international-journal-young-conservators-and-restorers-works-art-journal-students-and" target="_blank" >https://www.iiconservation.org/content/icar-international-journal-young-conservators-and-restorers-works-art-journal-students-and</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Binding Media in Tempera Paintings by Czech Landscape Painters at the End of the 19th Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research aims to address the question of whether Czech artists from Julius Mařák's Studio in Prague prepared their colours themselves or whether they used tube paints available on the market. Our further objective was to find out whether the self-prepared paints had any impact on the processes of degradation in these artists' works. Using various analytical techniques, we carried out a comparative survey on selected artworks by Antonín Slavíček, Otakar Lebeda, and Antonín Hudeček in the collection of the National Gallery Prague. The experimental analyses showed that the artists used paints composed of a broad variety of proteins, polysaccharides, oils, and resins, a material diversity uncharacteristic of factory-made paint patents.

  • Název v anglickém jazyce

    Binding Media in Tempera Paintings by Czech Landscape Painters at the End of the 19th Century

  • Popis výsledku anglicky

    This research aims to address the question of whether Czech artists from Julius Mařák's Studio in Prague prepared their colours themselves or whether they used tube paints available on the market. Our further objective was to find out whether the self-prepared paints had any impact on the processes of degradation in these artists' works. Using various analytical techniques, we carried out a comparative survey on selected artworks by Antonín Slavíček, Otakar Lebeda, and Antonín Hudeček in the collection of the National Gallery Prague. The experimental analyses showed that the artists used paints composed of a broad variety of proteins, polysaccharides, oils, and resins, a material diversity uncharacteristic of factory-made paint patents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20172020050" target="_blank" >VI20172020050: Komplexní instrumentální metodika pro posuzování pravosti výtvarných děl, databáze materiálů barevných vrstev 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ICAR-International Journal of Young Conservators and Restorers of Works of Art

  • ISSN

    2544-0357

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2019

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    7-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus