Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové poznatky k technice malby obrazu Jana Kupeckého Podobizna Ludemille Magdalene von Gotter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F21%3AN0000022" target="_blank" >RIV/00023281:_____/21:N0000022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp" target="_blank" >https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové poznatky k technice malby obrazu Jana Kupeckého Podobizna Ludemille Magdalene von Gotter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podobiznu Ludemille Magdalene von Gotter, rozené Happe vytvořil Jan Kupecký (1666—1740) po přesídlení z katolické Vídně do Norimberka na počátku svého německého působení roku 1725. Obraz je jedním ze dvou příkladů Kupeckého pozdní tvorby ve sbírkách Národní galerie v Praze. Během restaurátorského průzkumu se objevily nové skutečnosti. Dílo je malováno na druhotně použité plátno — na rentgenovém snímku se zřetelně projevuje spodní malba s podobiznou dámy s odlišným účesem, oděvem i gesty rukou. Příspěvek představuje jednak dosavadní poznatky o díle, jednak nové podrobnosti, získané na základě detailního technologického průzkumu, týkající se techniky malby, složení použitých materiálů, způsobu a postupu práce umělce a zaměřuje se na souvislosti mezi spodní a výslednou malbou i po umělecko‑historické stránce.

  • Název v anglickém jazyce

    New Findings about the Painting Technique Used by Johann Kupezky for His Portrait of Ludemille Magdalene von Gotter

  • Popis výsledku anglicky

    Johann Kupezky (1666—1740) painted the Portrait of Ludemille Magdalene von Gotter, née Happe in 1725, not long after he moved from Catholic Vienna to Nuremberg and became active in Germany. This painting is one of two examples of Kupezky’s late work in the National Gallery in Prague’s collections. Restoration research has revealed new information. The portrait was painted on a previously used canvas — an X-ray clearly shows that beneath it is a portrait of a woman with a different hairstyle, clothes, and hand gestures. This article covers the existing knowledge about the work as well as the additional details obtained through in-depth technical research, such as information about the painting technique, the composition of the used materials, and the artist’s methods and work processes. It also examines the connection between the final painting and the older painting underneath as well as various art history aspects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the National Gallery in Prague

  • ISSN

    0862-8912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    XXXI

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    18-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus