Praha plná Rembrandtů?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F24%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00023281:_____/24:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp" target="_blank" >https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Praha plná Rembrandtů?
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 1923 publikoval Prokop Toman zamyšlení nazvané Praha nalezištěm Rembrandtů, v němž poměrně střízlivě hodnotí vzrušenou situaci kolem tehdejšího objevu „nového Rembrandtova obrazu“. Dílo řadí do kontextu dalších mistrových maleb, které se počátkem dvacátých let 20. století nacházely v pražských sbírkách. Obrazem, který text inspiroval, byla malba uváděná v dobové literatuře pod názvem Svatba Alexandrova. Odborná i veřejná polemika o autorství tohoto díla však byla stejně dramatická jako jeho historie, podobně jako v případě dalších popisovaných děl, kterým se věnujeme v tomto příspěvku. V kontextu tématu samozřejmě nemůžeme pominout jediný Rembrandtův obraz v tuzemských sbírkách, plně signovaný a datovaný samotným mistrem, jehož autenticita je rembrandtovským bádáním všeobecně uznávaná – Učence ve studovně.
Název v anglickém jazyce
Prague Full of Rembrandts?
Popis výsledku anglicky
In 1923, Prokop Toman published a reflection, Prague, A Trove of Rembrandts, in which he rather soberly evaluated the excitement related to the discovery of “a new Rembrandt painting”. He placed the work in the context of the master’s other paintings found in Prague collections in the early 1920s. The text was inspired by a painting mentioned in contemporary literature under the title The Wedding of Alexander. However, the scholarly and public arguments about the authorship of this work were as dramatic as its history, as was the case of the other works described in this paper. In the context of the theme, we cannot ignore the only Rembrandt painting in Czech collections – Scholar in His Study, fully signed and dated by the master himself, the authenticity of which is universally acknowledged by Rembrandt research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of the National Gallery in Prague
ISSN
0862-8912
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXXIV
Číslo periodika v rámci svazku
2024
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
138-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—