Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Praha plná Rembrandtů?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F24%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00023281:_____/24:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp" target="_blank" >https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Praha plná Rembrandtů?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1923 publikoval Prokop Toman zamyšlení nazvané Praha nalezištěm Rembrandtů, v němž poměrně střízlivě hodnotí vzrušenou situaci kolem tehdejšího objevu „nového Rembrandtova obrazu“. Dílo řadí do kontextu dalších mistrových maleb, které se počátkem dvacátých let 20. století nacházely v pražských sbírkách. Obrazem, který text inspiroval, byla malba uváděná v dobové literatuře pod názvem Svatba Alexandrova. Odborná i veřejná polemika o autorství tohoto díla však byla stejně dramatická jako jeho historie, podobně jako v případě dalších popisovaných děl, kterým se věnujeme v tomto příspěvku. V kontextu tématu samozřejmě nemůžeme pominout jediný Rembrandtův obraz v tuzemských sbírkách, plně signovaný a datovaný samotným mistrem, jehož autenticita je rembrandtovským bádáním všeobecně uznávaná – Učence ve studovně.

  • Název v anglickém jazyce

    Prague Full of Rembrandts?

  • Popis výsledku anglicky

    In 1923, Prokop Toman published a reflection, Prague, A Trove of Rembrandts, in which he rather soberly evaluated the excitement related to the discovery of “a new Rembrandt painting”. He placed the work in the context of the master’s other paintings found in Prague collections in the early 1920s. The text was inspired by a painting mentioned in contemporary literature under the title The Wedding of Alexander. However, the scholarly and public arguments about the authorship of this work were as dramatic as its history, as was the case of the other works described in this paper. In the context of the theme, we cannot ignore the only Rembrandt painting in Czech collections – Scholar in His Study, fully signed and dated by the master himself, the authenticity of which is universally acknowledged by Rembrandt research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the National Gallery in Prague

  • ISSN

    0862-8912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXXIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    138-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus