Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

První neoficiální český výškový rekord. Klement Adamec jako zalétávací pilot,

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000190" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    První neoficiální český výškový rekord. Klement Adamec jako zalétávací pilot,

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V době Velké války sloužilo v rakousko-uherském letectvu množství letců, pozorovatelů a mechaniků českého původu, či rodáků z Čech. Mezi ně patřil i Klement Adamec, předválečný motocyklový závodník. Působil jako zalétávací letec ve vídeňském Fliegerarsenalu na letišti Aspern. Zalétal snad všechny typy rakousko-uherských jednomotorových letadel. Se speciálně upraveným letounem Phönix C.I, v němž byl například zabudovaný kořistný italský letecký motor Fiat, se mu podařilo 10. srpna 1918 vystoupat do výšky6300 metrů. Z dnešního pohledu mu dosažení této výšky trvalo neuvěřitelných 58 minut a 48 vteřin. Tento výkon můžeme považovat jako předstupeň k československým výškovým rekordům. Prvního takového rekordu dosáhl v roce 1921 další veterán rakousko-uherského letectva Alois Ježek, který dosáhl výšky 6350 metrů.

  • Název v anglickém jazyce

    First nonoficial Czech flying altitude Record. Klement Adamec as a Test-Flight

  • Popis výsledku anglicky

    In the period of the Great War, many pilots, observers and aeromechanics of the Czech origin or Czech natives served in the Austro-Hungarian Air Force. One of them was also Klement Adamec, a pre-war motorcycle racer. He worked as a test-flight pilot forthe Fliegerarsenal at the Vienna-Aspern Airport. He made test flights perhaps with all the types of the Austro-Hungarian single-engine planes. On August 10, 1918, he succeeded in reaching a height of 6300 m with the modified Phönix C.I. aircraft, which was provided with a sized Italian Fiat engine. The time of 58 minutes 48 seconds, which he needed to reach that height, is almost unbelievable from today?s point of view. This stunt can be viewed as a first stage to the Czechoslovak flying altitude records. The first such record of altitude of 6350 m was achieved by Alois Ježek, a veteran of the Austro-Hungarian Air Force, in 1921.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rekordy známé i neznámé. Dobývání nebe českými (československými) letci.

  • ISBN

    978-80-7037-202-9

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    19-25

  • Počet stran knihy

    142

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly