Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukce elektromobilů Josefa Sousedíka ve Vsetíně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000223" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000223 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstrukce elektromobilů Josefa Sousedíka ve Vsetíně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    První část příspěvku uvádí stručnou historickou exkurzi hlavními milníky vývoje nezávislého elektrického pohonu silničních vozidel a přehled jejich konstrukcí v českých zemích zhruba do 2.světové války. Další část se věnuje podrobněji prvé Sousedíkově konstrukci elektrického automobilu s hybridním elektrickým pohonem, alternativně spalovacím motorem, nebo elektrickou energií akumulátoru, kontinuálně dynamem dobíjeného. Tato konstrukce z konce 20.let 20.století byla jedním z prvých realizací principu, skterým dnes experimentuje mnoho významných automobilek. V poslední části jsou sledovány Sousedíkovy konstrukce klasických akumulátorových elektromobilů, jak skutečně vyrobené a zkoušené, tak i jejich projekty. Pramenem k této práci byly hlavně původní dokumenty zachované v archivu pí Danuše Sousedíkové.

  • Název v anglickém jazyce

    The Construction of Josef Sousedík?s Electromobiles in Vsetín

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is introduced by a brief historic excursus through the milestones of the development of the independent electric drive of road vehicles and their constructions in the Czech Lands up to about WW2. The next part deals in detail with Sousedík?s construction of an electric automobile with a hybrid electric drive. Alternatively, the car was driven by combustion engine or by electric power from an accumulator, continually charged up by a dynamo. This construction from the late 1920s was one of the first implementations of the principle which is subject to experimentations in many important car factories today. The last part is concerned with Sousedík?s constructions of storage-battery electromobiles. The original documents preserved in the private archive of Ms Danuše Sousedíková served as the main information sources.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Století Národního technického muzea

  • ISBN

    978-80-7037-208-1

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    139-153

  • Počet stran knihy

    332

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly