Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální kolejové vozidlo určené pro výzkum individuálního pohonu nezávisle otáčivých kol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F12%3A39895494" target="_blank" >RIV/00216275:25510/12:39895494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální kolejové vozidlo určené pro výzkum individuálního pohonu nezávisle otáčivých kol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na moderní konstrukci nízkopodlažních tramvají, zvláště na provedení jejich trakčního pohonu. V úvodní části jsou diskutovány výhody a nevýhody individuálního pohonu volných kol pomocí bezpřevodových pomaluběžných synchronních motorůbuzených permanentními magnety a napájených z napěťových střídačů osazených prvky IGBT. Hlavní část je zaměřena na mechanickou konstrukci a elektrickou výzbroj experimentálního vozidla, jež je stavěno na Katedře elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě Dopravní fakulty jana Pernera Univerzity Pardubice a které bude sloužit pro experimentální vývoj a optimalizaci řídicích algoritmů pro tento typ vozidel lehké trakce.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Rail Car Focused on Research of Individual Drive of Free-wheels

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at modern construction of low-floor tram cars, especially at construction of their traction drive. There are discussed advantages and disadvantages of individually driven free wheels powered by permanent-magnet synchronous motors supplied from IGBT voltage inverters. The main part of the paper is focused on mechanical construction and electric equipment of light experimental rail car, which is built at Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport, Jan Perner Transport Faculty, University of Pardubice and which will be used for development of control algorithms for this type of electrical drives used at tram cars.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SEKEL 2012: mezinárodní konference učitelů elektrotechniky

  • ISBN

    978-80-227-3781-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    179 - 184

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univezita v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Modra

  • Datum konání akce

    5. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku