Experimentální kolejové vozidlo určené pro výzkum individuálního pohonu nezávisle otáčivých kol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F12%3A39895494" target="_blank" >RIV/00216275:25510/12:39895494 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální kolejové vozidlo určené pro výzkum individuálního pohonu nezávisle otáčivých kol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na moderní konstrukci nízkopodlažních tramvají, zvláště na provedení jejich trakčního pohonu. V úvodní části jsou diskutovány výhody a nevýhody individuálního pohonu volných kol pomocí bezpřevodových pomaluběžných synchronních motorůbuzených permanentními magnety a napájených z napěťových střídačů osazených prvky IGBT. Hlavní část je zaměřena na mechanickou konstrukci a elektrickou výzbroj experimentálního vozidla, jež je stavěno na Katedře elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě Dopravní fakulty jana Pernera Univerzity Pardubice a které bude sloužit pro experimentální vývoj a optimalizaci řídicích algoritmů pro tento typ vozidel lehké trakce.
Název v anglickém jazyce
Experimental Rail Car Focused on Research of Individual Drive of Free-wheels
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at modern construction of low-floor tram cars, especially at construction of their traction drive. There are discussed advantages and disadvantages of individually driven free wheels powered by permanent-magnet synchronous motors supplied from IGBT voltage inverters. The main part of the paper is focused on mechanical construction and electric equipment of light experimental rail car, which is built at Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport, Jan Perner Transport Faculty, University of Pardubice and which will be used for development of control algorithms for this type of electrical drives used at tram cars.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SEKEL 2012: mezinárodní konference učitelů elektrotechniky
ISBN
978-80-227-3781-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
179 - 184
Název nakladatele
Slovenská technická univezita v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Modra
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—