Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parní lokomotivy plzeňské Škodovky ve sbírce Národního technického muzea

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000224" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Parní lokomotivy plzeňské Škodovky ve sbírce Národního technického muzea

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká stavba parních lokomotiv je dnes ve světě uznávaným pojmem. Jejím tvůrcem a hlavním představitelem byla lokomotivka Škodových závodů v Plzni. I když bylo lokomotivní oddělení tohoto závodu založeno až po první světové válce, díla, která odtud v průběhu dalších 35 vzešla, se stala neoddělitelnou součástí světových dějin železnic. Je proto velkým štěstím, že se do železniční sbírky NTM podařilo získat všechny zásadní řady parních lokomotiv tohoto našeho předního výrobce. Sbírka začíná první postavenou lokomotivou 434.1100, následovaná strojem 354.1217, obě sice ještě v zásadě rakouské konstrukce, ve Škodovce ale výrazně konstrukčně zdokonalených. Zástupcem další řady výkonných nákladních lokomotiv je stroj 534.027, první vlastní konstrukce lokomotivky. Závěr předválečné tvorby představuje slavné rychlíkové ?Mikado? 387.043. Vrchol stavby parních lokomotiv v Plzni tkví v poválečných letech 1945 ? 58. Ve sbírce NTM z uvedené doby je i stroj 534.0301, první lokomotiva vyrobená po druh

  • Název v anglickém jazyce

    The Steam Engines from the Pilsen Škoda Factory in the Collection of the National Technical Museum

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech construction of the steam engines has a world-renowned name today. Their main builder was the Locomotive Branch of the Škoda Plants in Pilsen. Although the Branch was established as late as after WW1, the products ? created there in the courseof 35 years ? became an indivisible part of the world history of railways. It is a great fortune for us to have all of the essential series of steam engines of our leading producer. The collection starts with the 434.1100 locomotive, which was the firstone built there, and is followed by the 354.1217 machine; both of them are basically of Austrian construction which was, however, significantly improved in the Škoda Factory. The 534.027 locomotive ? representing the series of the high-performance machines ? is the first one fully constructed in the Škoda Locomotive Factory. The famous 387.043 ?Mikado? express locomotive represents ending of the pre-war production. The building of steam locomotives in Pilsen culminated in the after-war y

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Století Národního technického muzea

  • ISBN

    978-80-7037-208-1

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    154-171

  • Počet stran knihy

    332

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly