Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000268" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000268 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí
Popis výsledku v původním jazyce
Šlechtická rodina Czernin-Morzinů vlastnila v Čechách velkostatky Horní Maršov a Vrchlabí. Kapitola seznamuje s vášní pro automobily třech generací tohoto rodu. Vše nasvědčuje tomu, že nejen titul a rodové majetky přenesl Rudolf (1855-1927) Czernin-Morzin, majitel vozu Gardner-Serpollet na svého syna Rudolfa Heřmana (1881-1928) a na své dva vnuky. Rudolf Heřman prokázal svůj zájem automobilovou techniku účastí v první světové války za volantem svého vozu Adler 18/22 HP Fahrender Ordonanzoffizier, tedy prakticky jako šofér. Toto rodinné zázemí stálo s velkou pravděpodobností za pozitivním vztahem k automobilům Jaromíra Egona (1908-1966) i druhorozeného syna Egona Alexandra (1911-1929), který své vášni podlehl a zemřel při automobilové nehodě. Jaromír Czernin-Morzin ujal ve svých 20 letech a od počátku se musel vyrovnat s velmi tvrdým zásahem první pozemkové reformy na svých velkostatcích, která mu sebrala velkou část pozemkového majetku. Automobilový koníček pana hraběte Czernin-Morzina
Název v anglickém jazyce
Czernin-Morzin - Motoring Story of half-century
Popis výsledku anglicky
The Czernin-Morzin family possessed large estates in Hohenelbe and in Marschendorf. There is every indication that Rudolf Czernin-Morzin (1855?1927), owner of the Gardner-Serpollet car, conveyed both his title and family properties to his son, Rudolf Heřman (1881?1928), and his two grandsons. The family background stood most likely behind positive motoring attitudes of both Rudolf Czernin-Morzin?s grandsons ? Jaromír (1908?1966) and Egon Alexander (1911?1929). The latter succumbed to his passion for cars ? he died in a car accident. Now we already deal with the period when the cars driven by petrol engines prevailed. Jaromír Czernin-Morzin took over his father?s inheritance at the age of 20. No wonder that some noble families got rid of the expensive cars with high-volume engines. Quite opposite is the case of of Jaromír Czernin-Morzin. He liked luxury life and was not able to abstain from many things. He was married five times and one of his wives married even twice. By his three wive
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945
ISBN
978-80-7037-216-6
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
153-167
Počet stran knihy
309
Název nakladatele
Národní technické muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—