Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000268" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Šlechtická rodina Czernin-Morzinů vlastnila v Čechách velkostatky Horní Maršov a Vrchlabí. Kapitola seznamuje s vášní pro automobily třech generací tohoto rodu. Vše nasvědčuje tomu, že nejen titul a rodové majetky přenesl Rudolf (1855-1927) Czernin-Morzin, majitel vozu Gardner-Serpollet na svého syna Rudolfa Heřmana (1881-1928) a na své dva vnuky. Rudolf Heřman prokázal svůj zájem automobilovou techniku účastí v první světové války za volantem svého vozu Adler 18/22 HP Fahrender Ordonanzoffizier, tedy prakticky jako šofér. Toto rodinné zázemí stálo s velkou pravděpodobností za pozitivním vztahem k automobilům Jaromíra Egona (1908-1966) i druhorozeného syna Egona Alexandra (1911-1929), který své vášni podlehl a zemřel při automobilové nehodě. Jaromír Czernin-Morzin ujal ve svých 20 letech a od počátku se musel vyrovnat s velmi tvrdým zásahem první pozemkové reformy na svých velkostatcích, která mu sebrala velkou část pozemkového majetku. Automobilový koníček pana hraběte Czernin-Morzina

  • Název v anglickém jazyce

    Czernin-Morzin - Motoring Story of half-century

  • Popis výsledku anglicky

    The Czernin-Morzin family possessed large estates in Hohenelbe and in Marschendorf. There is every indication that Rudolf Czernin-Morzin (1855?1927), owner of the Gardner-Serpollet car, conveyed both his title and family properties to his son, Rudolf Heřman (1881?1928), and his two grandsons. The family background stood most likely behind positive motoring attitudes of both Rudolf Czernin-Morzin?s grandsons ? Jaromír (1908?1966) and Egon Alexander (1911?1929). The latter succumbed to his passion for cars ? he died in a car accident. Now we already deal with the period when the cars driven by petrol engines prevailed. Jaromír Czernin-Morzin took over his father?s inheritance at the age of 20. No wonder that some noble families got rid of the expensive cars with high-volume engines. Quite opposite is the case of of Jaromír Czernin-Morzin. He liked luxury life and was not able to abstain from many things. He was married five times and one of his wives married even twice. By his three wive

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945

  • ISBN

    978-80-7037-216-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    153-167

  • Počet stran knihy

    309

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly