Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hillson Praga. Jediný československý letoun vyráběný v licenci ve Velké Británii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000315" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000315 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hillson Praga. Jediný československý letoun vyráběný v licenci ve Velké Británii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Československý letecký průmysl mezi světovými válkami živily především zakázky od armády, v podstatně menší míře naplňovaly výrobní program leteckých továren požadavky dopravců. Průmysl ovládala trojice firem Avia, Aero a Letov. Na trhu se chtěly uchytittaké oba velké československé průmyslové koncerny ČKD a Škoda. Továrna Praga z koncernu ČKD uzavřela vskutku ojedinělý obchod britská společnost F. Hills & Sons od ní totiž koupila licenci na výrobu turistických letadel Praga E-114 Baby. Ing. Jaroslav Šlechta, letecký konstruktér továrny Praga, již v roce 1934 připravil projekt lehkého turistického letounu, který dostal konečnou podobu v roce 1935 a vešel do historie jako Praga E-114 Baby.

  • Název v anglickém jazyce

    The Hillson Praga ? the only Czechoslovak Aircraft Produced under Licence in Great Britain

  • Popis výsledku anglicky

    In the interwar period, the Czechoslovak aircraft industry primarily lived from military orders, and the manufacturing programme was covered by requirements of carriers in a small extent only. The aircraft industry was ruled by a triad of firms: Avia, Aero and Letov. The two large Czechoslovak industrial concerns, ČKD and Škoda, also struggled to find their feet in the market. As early as 1934, Ing. Jaroslav Šlechta, an aircraft design engineer of the Praga factory of the ČKD concern, prepared a projectof a light tourist aircraft; this aircraft got its final appearance in 1935, and entered the history under the name of the Praga E-114 Baby. The Praga factory made a unique deal with the British F. Hills & Sons company: the latter company bought the licence for manufacturing the Praga E-114 Baby tourist aircraft.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Věda a technika v českých zemích mezi světovými válkami

  • ISBN

    9788070372456

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    337-344

  • Počet stran knihy

    429

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly