Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Založení lokomotivky První českomoravské továrny na stroje v Praze-Libni

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000321" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Založení lokomotivky První českomoravské továrny na stroje v Praze-Libni

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lokomotivka První českomoravské továrny na stroje v Prze-Libni byla první svého druhu na českém území. V souvislosti s výrobou lokomotiv v Českomoravské je třeba podotknout, že se s ní bezpochyby počítalo již při založení této akciové společnosti v roce1871. Za účelem zavedení výroby lokomotiv byl po schválení valnou hromadou zvýšen základní akciový kapitál z 0,6 milionu zl. na dvojnásobek, tj. 1,2 milionů zl. Odbor pro stavbu lokomotiva tendrů byl následně zřízen rozhodnutím správní rady z května 1899.

  • Název v anglickém jazyce

    The Establishment of the Locomotive Works of the First Czech-Moravian Machinery Factory in Prague-Libeň

  • Popis výsledku anglicky

    The locomotive works of the První českomoravská továrna na stroje (the First Czech-Moravian Machinery Factory) in Prague-Libeň was the very first such factory within what is now the Czech Republic. The latter joint-stock company was established in 1871,and as early as that time, the company certainly counted on the fabrication of locomotives. Nevertheless, the decision to produce them was made as late as the end of the 19th century. For this purpose, the company?s capital stock was increased from 0.6 to 1.2 million Austrian guldens, after this was approved by a plenary session of the company. Subsequently the department for construction of locomotives was established by a decision of the board of directors of May of 1899.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fenomén ČKD. Příspěvek k dějinám pražského strojírenského koncernu Českomoravská-Kolben-Daněk

  • ISBN

    9788070372197

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    75-95

  • Počet stran knihy

    326

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly