Silniční parní válce ČKD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000323" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Silniční parní válce ČKD
Popis výsledku v původním jazyce
Průmyslová revoluce vyvolala velké společenské změny, které se promítly i do stavby komunikací. Rostoucí potřeba kvalitních cest byla impulsem k hledání nových metod stavby silnic, zprvu ve Francii a později i v ostatních evropských zemích. Revoluční změnu kvality silnic přineslo až zavedení jejich válcování. Přestože první pokusy s parním válcováním vozovek byly uskutečněny ve Francii, za kolébku parních válců je všeobecně považována Velká Británie, a to díky genialitě Thomase Avelinga, jehož konstrukce se stala vzorem pro celý svět na bezmála osm desetiletí. Náš průmysl vstoupil do tohoto odvětví poměrně pozdě, ale narozdíl od většiny evropské konkurence nespoléhal na dovoz nebo kopírování cizích vzorů a záhy se vydal vlastní cestou, kterou můžeme bez přehánění označit za českou konstrukční školu. Výroba parních válců v ČKD probíhala mezi lety 1902 1952 a dodnes je z její produkce zachováno pouhých pět strojů.
Název v anglickém jazyce
Steam Rollers from the ČKD Company
Popis výsledku anglicky
The Industrial Revolution induced great social changes that were also reflected in construction of thoroughfares. The increasing need of quality roads was a stimulus for searching for new methods of road construction ? first of all in France and later also in other European countries. The rolling of roads by steam power brought about a revolutionary change in the quality of roads. Although the first experiments with the steam rolling were carried out in France, Great Britain is generally considered the?cradle? of steam rollers. It is so thanks to the geniality of Thomas Aveling, whose construction became an example for the whole world for almost eight decades. The industry in the Czech Lands entered this field relatively late. Nevertheless, unlike most European competitors, the Czech industry did not rely on importing or copying foreign products and soon set out its own journey that can be called, without any exaggeration, ?the Czech construction school?. The production of steam rolle
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Fenomén ČKD. Příspěvek k dějinám pražského strojírenského koncernu Českomoravská-Kolben-Daněk
ISBN
9788070372197
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
126-135
Počet stran knihy
326
Název nakladatele
Národní technické muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—