Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vizuální komunikace muzeí v informační době

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F15%3A%230000328" target="_blank" >RIV/00023442:_____/15:#0000328 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00094871:_____/16:N0000032

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vizuální komunikace muzeí v informační době

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text ve stručném přehledu mapuje proměny přístupu k vizuální identitě muzeí v druhé polovině dvacátého století na příkladech ve své době inovativních realizací jako Stedelijk Museum v Amsterdamu (Wim Crouwel), Centre Georges Pompidou (Jean Widmer) či Musée du Louvre (Atelier de Création graphique). Případová studie vizuální identity Uměleckoprůmyslového musea v Praze (studio Machek- Babák, 1999-2000) potom ilustruje domácí situaci. V novém tisíciletí přineslo inspirativní příklad Museum Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu (studio Mevis and Van Deursen) a Cooper Hewitt National Design Museum v New Yorku, jehož vizuální identita je založená na sdílení informací prostřednictvím speciálně vyvinutých interaktivních technologií (studia Local Projects a Pentagram).

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Communication of Museums in the Information Age

  • Popis výsledku anglicky

    The text reflects the role of the visual image of the museums in a time of information explosion, visual oversaturatin and a need for hyperconnectivity. It briefly analyses the changes in the approach to visual communication in the second half of the twentieth and century and in the case study of the Museum of Decorative Art in Prague it attemps to characterize the mechanisms of the creation and operation of the visual identity of a museum. As a model for the present day it demonstrates the Cooper-Hewitt Natinal Design Museum in New York.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    72

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    38-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus