Vizuální komunikace muzeí v informační době
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F15%3A%230000328" target="_blank" >RIV/00023442:_____/15:#0000328 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00094871:_____/16:N0000032
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vizuální komunikace muzeí v informační době
Popis výsledku v původním jazyce
Text ve stručném přehledu mapuje proměny přístupu k vizuální identitě muzeí v druhé polovině dvacátého století na příkladech ve své době inovativních realizací jako Stedelijk Museum v Amsterdamu (Wim Crouwel), Centre Georges Pompidou (Jean Widmer) či Musée du Louvre (Atelier de Création graphique). Případová studie vizuální identity Uměleckoprůmyslového musea v Praze (studio Machek- Babák, 1999-2000) potom ilustruje domácí situaci. V novém tisíciletí přineslo inspirativní příklad Museum Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu (studio Mevis and Van Deursen) a Cooper Hewitt National Design Museum v New Yorku, jehož vizuální identita je založená na sdílení informací prostřednictvím speciálně vyvinutých interaktivních technologií (studia Local Projects a Pentagram).
Název v anglickém jazyce
Visual Communication of Museums in the Information Age
Popis výsledku anglicky
The text reflects the role of the visual image of the museums in a time of information explosion, visual oversaturatin and a need for hyperconnectivity. It briefly analyses the changes in the approach to visual communication in the second half of the twentieth and century and in the case study of the Museum of Decorative Art in Prague it attemps to characterize the mechanisms of the creation and operation of the visual identity of a museum. As a model for the present day it demonstrates the Cooper-Hewitt Natinal Design Museum in New York.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
38-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—