Hana Podolská, legenda české módy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F18%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00023442:_____/18:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hana Podolská, legenda české módy
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie podrobně zpracovává život a dílo Hany Podolské, majitelky oblíbeného pražského módního salonu, která se stala symbolem meziválečné podnikavosti a kultivovanosti v oblasti módní tvorby přetrvávajícím v povědomí české společnosti i po znárodnění salonu v roce 1948 v podstatě dodnes. Autorka Eva Uchalová podává historii Modelového domu Podolská ve třech, pro činnost salonu rozhodujících obdobích – rozvoj salonu do roku 1918 a během 20. let, jeho velký rozmach v průběhu 30. let s přesahem do protektorátu a nakonec složité krátké období mezi roky 1945 a 1948. Salon Podolská, patřící mezi nejkvalitnější módní závody v Československu, vynikal elegantním designem módních návrhů, ale také moderním způsobem prodeje modelů (postupně i do zahraničí) a propagace, mj. vytvářením kostýmních výprav pro filmy a divadlo. Základem studie je dlouholetý výzkum archivních i tištěných pramenů a rozhovory s pamětníky, a doplňuje ji bohatá fotografická dokumentace oděvů ze sbírky Uměleckoprůmyslového musea, z dobových časopisů i filmů.
Název v anglickém jazyce
Hana Podolská, a Czech fashion legend
Popis výsledku anglicky
This monography presents the life and work of Hana Podolská, owner of “The Hanna Podolská couture house” in Prague, the best-known and most popular fashion house in Czech society between the two world wars. The author Eva Uchalová separates the history of the couture house into three principal periods – from the origins to the 1920s, the boom in the 1930s (and the continuation in the early 1940s), and the difficult period from 1945 to 1948. The successes of the couture house were thanks to Podolská high-quality tailoring, choice of luxurious materials, and remarkable creativity, based on a sound knowledge of the latest Paris fashion trends while taking into account Czech preferences. The house brought also a new and original business strategy, applied not only in Czechoslovakia but also abroad. The publication is the result of many years of research in archives, print and picture sources, interviews with eye-witnesses, and work with a rich photographic documentation from magazines, films and especially from the collections of the Museum of Decorative Arts in Prague.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7101-175-0
Počet stran knihy
310
Název nakladatele
Uměleckoprůmyslové museum v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—