Lexikon afišistů / Slovník autorů plakátů působících v českých zemích v letech 1890-1938
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F21%3AN0000018" target="_blank" >RIV/00023442:_____/21:N0000018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lexikon afišistů / Slovník autorů plakátů působících v českých zemích v letech 1890-1938
Popis výsledku v původním jazyce
Plakát jako umělecké médium, prostředek reklamy, osvěty i propagandy se od závěru 19. století těší zájmu sběratelů a badatelů, a to nejen z oblasti uměnovědných a historických oborů, ale i z mezioborových disciplín, jako je teorie vizuální komunikace a kulturologie. Lexikon českých afišistů 1890–1938 je první publikací shrnující pramenné materiály k plakátové tvorbě u nás a jeho záměrem je poskytnout základní literaturu a nástroj k výzkumu v oblasti plakátu pro pracovníky sbírkových institucí, sběratele a odborné vědecké pracovníky nejrůznějších oborů. Do lexikonu byli zařazeni čeští autoři a reklamní ateliéry působící v Čechách a na Moravě v letech 1890-1938 a publikace tak čítá víc jak 1100 položek. Každá zohledňuje biografická data autora či chronologické vymezení činnosti ateliéru, evidenci zastoupení autora ve sbírkových institucích, přehled plakátů dochovaných ve sbírce Uměleckoprůmyslového musea v Praze a přehled děl dochovaných v jiných sbírkách a evidence doložených děl.
Název v anglickém jazyce
The Lexicon of Czech Poster Artists 1890 - 1938
Popis výsledku anglicky
Since the end of the 19th century, the poster as an artistic medium, a means of advertising, edification and propaganda has been of interest to collectors and scholars, not only in the fields of art history and history, but also in interdisciplinary fields such as the theory of visual communication and the science of culture. The Lexicon of Czech Poster Artists 1890-1938 is the first publication summarizing source materials on poster art in the Czech Republic and is intended to provide basic literature and a research tool in the field of poster art for workers in collecting institutions, collectors and scholars of various disciplines. The lexicon includes Czech artists and advertising studios active in Bohemia and Moravia between 1890 and 1938, and the publication thus comprises more than 1100 entries. Each one takes into account the biographical data of the author or the chronological definition of the studio's activity, the record of the author's representation in collections, a list of posters preserved in the collection of the Museum of Decorative Arts in Prague and a list of works preserved in other collections and records of documented works.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV011" target="_blank" >DG18P02OVV011: Plakát jako nástroj komunikace a kulturně-historický pramen: vizuální médium proměn národní kulturní identity v letech 1880-1938, postupy jeho ochrany, uchování a zpřístupnění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7101-201-6
Počet stran knihy
301
Název nakladatele
Uměleckoprůmyslové museum v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—