Jan Ziegloser a (nejen) výstava nejkrásnějších francouzských plakátů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F24%3AN0000021" target="_blank" >RIV/00023442:_____/24:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.upm.cz/wp-content/uploads/artlife-1-CMYK-nahled.pdf" target="_blank" >https://www.upm.cz/wp-content/uploads/artlife-1-CMYK-nahled.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jan Ziegloser a (nejen) výstava nejkrásnějších francouzských plakátů
Popis výsledku v původním jazyce
Text vůbec poprvé přibližuje reklamní aktivity Jana Zieglosera, mnohostranné osobnosti politického, společenského a kulturního života, který se zapsal do oboru užité grafiky vlastní tiskárnou a reklamním podnikem s plakátovou produkcí. Jeho vliv v této branži ve 20. letech umocnila výjimečná akce, kterou se mu podařilo v roce 1923 realizovat – výstava francouzských velkoformátových plakátů pařížské tiskárny Vercasson. Text sleduje genezi Ziegloserových grafických a reklamních aktivit a způsob jeho práce s jednotlivými umělci. Zohledňuje i dobovou reflexi jeho činnosti.
Název v anglickém jazyce
Jan Ziegloser and (not only) the exhibition of the most beautiful French posters
Popis výsledku anglicky
The text presents for the first time the advertising activities of Jan Ziegloser, a multifaceted personality of political, social and cultural life, who made his mark in the field of applied graphics with his own printing house and advertising company with poster production. His influence in this field in the 1920s was enhanced by an exceptional event he managed to realise in 1923 - an exhibition of French large-format posters by the Parisian printer Vercasson. The text traces the genesis of Ziegloser's graphic and advertising activities and the way he worked with individual artists. It also takes into account contemporary reflection on his activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Artlife
ISSN
3029-7095
e-ISSN
3029-7109
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
26-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—