Sto rokov detskej kresby v českej a slovenskej psychológii - spomienka na dr. Čádu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F04%3A00000425" target="_blank" >RIV/00023752:_____/04:00000425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Sto rokov detskej kresby v českej a slovenskej psychológii - spomienka na dr. Čádu
Popis výsledku v původním jazyce
Článok pojednáva o histórii detskej kresby v rámci českého a slovenského poradenstva a využitia detskej kresby ako jednej z diagnostických metód. Je poohliadnutím k prvopočiatkom, sprostredkovaným českej a slovenskej odbornej verejnosti profesorom Čádom,ktorý svoje príspevky k tejto problematike publikoval po dobu dvoch rokoch v Paedagogických rozhledoch a následne na to publikoval vlastným nákladom knižne. Pripomenutie jeho poznatkov, ktoré sa snažil predať ďalej, je o to významnejšie, že od doby publikácie Paedagogický rozbor detskej kresby uplynulo práve sto rokov. Rozborom jeho myšlienok sme chceli poukázať na to, že ani po takom čase jeho myšlenky rozhodne nemožno považovať za prekonané, nezostárli a mnohé z nich natrvalo platia v rámci diagnostiky detskej kresby dodnes.
Název v anglickém jazyce
A hundred years of children´s drawing in Czech and Slovak psychology - remembering František Čáda
Popis výsledku anglicky
The article deals with the history of children´s drawing in Czech and Slovak counselling and with the use of children´s drawing as one of its diagnostic methods. It presents at glance back at its beginnings mediated to the Czech and Slovak professional public by Prof. dr. F. Čáda who was publishing his articles about trhe subject for two years in Paedagogické rozhledy (Educational Perspectives). The articles were later published at his own expense in book-form. The reminder of the knowledge which he tried to pass on is the more important duie to the hundredth anniversary of the publication of the Educational Analysis of Children´s Drawing. The article uses the analysis of his thought to demonstrate that even a century later, his ideas cannot be considered as obsolete - in the diagnostics of children´s drawings, a great many of them are still valid.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F04%2F0689" target="_blank" >GA406/04/0689: Analýza stresových a resilientních činitelů v rodinách dětí se specifickými poruchami učení (SPU)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
215-223
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—