Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sto rokov detskej kresby v českej a slovenskej psychológii - spomienka na dr. Čádu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F04%3A00000425" target="_blank" >RIV/00023752:_____/04:00000425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Sto rokov detskej kresby v českej a slovenskej psychológii - spomienka na dr. Čádu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok pojednáva o histórii detskej kresby v rámci českého a slovenského poradenstva a využitia detskej kresby ako jednej z diagnostických metód. Je poohliadnutím k prvopočiatkom, sprostredkovaným českej a slovenskej odbornej verejnosti profesorom Čádom,ktorý svoje príspevky k tejto problematike publikoval po dobu dvoch rokoch v Paedagogických rozhledoch a následne na to publikoval vlastným nákladom knižne. Pripomenutie jeho poznatkov, ktoré sa snažil predať ďalej, je o to významnejšie, že od doby publikácie Paedagogický rozbor detskej kresby uplynulo práve sto rokov. Rozborom jeho myšlienok sme chceli poukázať na to, že ani po takom čase jeho myšlenky rozhodne nemožno považovať za prekonané, nezostárli a mnohé z nich natrvalo platia v rámci diagnostiky detskej kresby dodnes.

  • Název v anglickém jazyce

    A hundred years of children´s drawing in Czech and Slovak psychology - remembering František Čáda

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the history of children´s drawing in Czech and Slovak counselling and with the use of children´s drawing as one of its diagnostic methods. It presents at glance back at its beginnings mediated to the Czech and Slovak professional public by Prof. dr. F. Čáda who was publishing his articles about trhe subject for two years in Paedagogické rozhledy (Educational Perspectives). The articles were later published at his own expense in book-form. The reminder of the knowledge which he tried to pass on is the more important duie to the hundredth anniversary of the publication of the Educational Analysis of Children´s Drawing. The article uses the analysis of his thought to demonstrate that even a century later, his ideas cannot be considered as obsolete - in the diagnostics of children´s drawings, a great many of them are still valid.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F04%2F0689" target="_blank" >GA406/04/0689: Analýza stresových a resilientních činitelů v rodinách dětí se specifickými poruchami učení (SPU)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    215-223

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus