Dětská pojetí: teoretická východiska a metodologické aspekty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005194" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005194 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská pojetí: teoretická východiska a metodologické aspekty
Popis výsledku v původním jazyce
Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. V práci jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislosti s kurikulární reformou probíhající v ČR
Název v anglickém jazyce
The Children Conceptions: theoretical resources and methodogical aspects
Popis výsledku anglicky
The thesis focuses on children?s concepts, their diagnostics and possibilities of their dynamic modification within various models of managing pupils´ learning activities. Thesis specifies and discusses individual methods used in the research of children?s concepts. Attention is paid to the following methods: a phenomenographic interview, didactical test, diagnostics of a child?s drawing, text content analysis, notion mapping, scaling. Children?s concepts and their diagnostics are important factors in tuition modernization in connection with the curriculum reform in place in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
ISBN
978-80-7315-180-5
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
—
Počet stran knihy
180
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—