Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004664" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry.Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislostis kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    The children?s preconceptions diagnostics and its use in pedagogical practice

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis focuses on children?s concepts, their diagnostics and possibilities of their dynamic modification within various models of managing pupils´ learning activities. The theoretical part of the thesis identifies neuro-physiological basics of tuition, explains the mechanisms behind the development of children?s concepts and complete knowledge systems in a child. The empirical part of the thesis specifies and discusses individual methods used in the research of children?s concepts. Each method is demonstrated by specific research data and conclusions derived from them. Attention is paid to the following methods: a phenomenographic interview, didactical test, diagnostics of a child?s drawing, text content analysis, notion mapping, scaling. Children?s concepts and their diagnostics are important factors in tuition modernization in connection with the curriculum reform in place in the Czech Republic. The thesis also discusses specific possibilities of the implementation of children?s

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-059-4

  • Počet stran knihy

    179

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy