Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F13%3A43914544" target="_blank" >RIV/00023752:_____/13:43914544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci

  • Název v anglickém jazyce

    Aggressive behaviour in schools from teachers´ perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Aggressive behaviour of pupils in schools interferes with the process of education and represents a significant burden on the teacher. To study the extent of aggressive behaviour is on increase in the CR and in Europe as well. Objective: The aim of this study is to quantify the prevalence of various forms of aggressive behaviour in terms of perception of elementary school teachers. Methods: 1003 teachers from 115 randomly selected schools completed the Web-based online questionnaire focused on the aggressive behaviour of students and its context. Results: Educators are often met with verbal and physical aggression among students (83% and 37% weekly or more often), and vandalism against school property and equipment (25%). Gross verbal attacks against teachers in the last year reported 86% of respondents. Physical assault against someone of the staff was reported by 16% of teachers. Opinions on the aggressiveness of pupils in school and on methods for reducing aggression d

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie pro praxi

  • ISSN

    1803-8670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3-4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    48

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    79-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus