Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální realita jako nástroj pro testování a remediaci duševních poruch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F16%3A43915343" target="_blank" >RIV/00023752:_____/16:43915343 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/16:10367937

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální realita jako nástroj pro testování a remediaci duševních poruch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednává o různorodých aplikacích virtuální reality v prostředí klinického výzkumu a praxe. Navzdory určitým omezením, přináší virtuální realita vysokou míru kontroly nad průběhem testování a má potenciál vytvářet podmínky blízké reálným životním situacím. Virtuální realita se proto využívá nejen jako všestranný nástroj vyšetření kognitivních funkcí, ale také v oblasti kognitivní remediace, neboli v tréninku zaměřeném na nápravu narušených funkcí. Využití této technologie je ale mnohem širší, využívá se např. k tvorbě specifických stimulů, které jsou jinak velmi náročně získatelné z finančních, etických a zdravotních důvodů (např. tvorba virtuálních postav pro parafilní jedince se sexuální deviací). V kapitole se zabýváme také specifickými pojmy jako jsou teleprezence nebo imerze, a okrajově se potýkáme také s problematikou gamblerství a nežádoucího efektu hraní virtuálních her na duševní zdraví dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual reality as a tool for assessment and remediation of mental disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter discusses various applications of virtual reality in clinical research and practice. Despite certain limitations, virtual reality allows high degree of control over the testing procedure and it has the potential to create real life situations. Virtual reality is therefore used not only as a tool for examination of cognitive functioning, but also in the field of cognitive remediation, training aimed at correction of disturbed functions. However, possible applications of virtual technology are much larger, for example for designing of specific stimuli that are otherwise very difficult to obtain due to financial, ethical or medical reasons (eg. virtual characters for paraphiliac individuals with sexual deviance). The chapter also deals with specific concepts such as telepresence and immersion. We also discuss the problematic topics, such as gambling and undesirable effects of virtual gaming on children’s’ mental health of children.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30215 - Psychiatry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mozek a jeho člověk, mysl a její nemoc

  • ISBN

    978-80-7492-283-1

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    351-362

  • Počet stran knihy

    382

  • Název nakladatele

    Galén

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly