Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F18%3A43919608" target="_blank" >RIV/00023752:_____/18:43919608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf" target="_blank" >http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema
Popis výsledku v původním jazyce
autoři vytvořili novou metodu Školní dilema zaměřenou na screening předpokladů morálního chování, přesněji na morální rozho- dování. Metoda je založená na morálním dilematu ze školního prostředí, u nějž si má respondent ze čtyř variant řešení vybrat tu, kterou považuje za správnější, morálnější. Byla provedena pilotní studie (N = 191), při níž bylo respondentům administrováno nově vzniklé morální dilema spolu s dotazníky zaměřenými na vnímání podvodného chování a na reálné podvodné chování. Bylo zjištěno, že respondenti, kteří preferovali nejmorálnější řešení, vykazovali také větší citlivost k podvádění a sami referovali menší sklony k podvádění. Výsledky pilotní studie ukazují, že Školní dilema je slibnou screeningovou metodou schopnou diferenciace mezi respondenty na základě jejich morálního rozhodování a morální citlivosti.
Název v anglickém jazyce
Moral dilemma - pilot study of newly developed screening method school dilemma
Popis výsledku anglicky
the authors created new method named school Dilemma for screening of presumptions for moral action, more precisely moral judg- ment. The method is based on moral dilemma from school environment. Respondents are asked to choose one from four possibilities, which they consider to be more correct or more moral. During pilot study respondents (N = 191) were presented with newly created method along with questionnaires accessing perception of cheating behaviour and cheating itself. Analysis revealed that respondents preferring the most moral option are also more sensitive to cheating and engage in less cheating behaviour. Conflict at School is promising screening method capable of differentiation individual on the basis of their moral judgment and moral sensitivity.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychiatrie
ISSN
1211-7579
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
169-173
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85058339452