Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F18%3A43919608" target="_blank" >RIV/00023752:_____/18:43919608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf" target="_blank" >http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema

  • Popis výsledku v původním jazyce

    autoři vytvořili novou metodu Školní dilema zaměřenou na screening předpokladů morálního chování, přesněji na morální rozho- dování. Metoda je založená na morálním dilematu ze školního prostředí, u nějž si má respondent ze čtyř variant řešení vybrat tu, kterou považuje za správnější, morálnější. Byla provedena pilotní studie (N = 191), při níž bylo respondentům administrováno nově vzniklé morální dilema spolu s dotazníky zaměřenými na vnímání podvodného chování a na reálné podvodné chování. Bylo zjištěno, že respondenti, kteří preferovali nejmorálnější řešení, vykazovali také větší citlivost k podvádění a sami referovali menší sklony k podvádění. Výsledky pilotní studie ukazují, že Školní dilema je slibnou screeningovou metodou schopnou diferenciace mezi respondenty na základě jejich morálního rozhodování a morální citlivosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Moral dilemma - pilot study of newly developed screening method school dilemma

  • Popis výsledku anglicky

    the authors created new method named school Dilemma for screening of presumptions for moral action, more precisely moral judg- ment. The method is based on moral dilemma from school environment. Respondents are asked to choose one from four possibilities, which they consider to be more correct or more moral. During pilot study respondents (N = 191) were presented with newly created method along with questionnaires accessing perception of cheating behaviour and cheating itself. Analysis revealed that respondents preferring the most moral option are also more sensitive to cheating and engage in less cheating behaviour. Conflict at School is promising screening method capable of differentiation individual on the basis of their moral judgment and moral sensitivity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychiatrie

  • ISSN

    1211-7579

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    169-173

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85058339452