Dealing with a Moral Dilemma by Five Groups of Children from Five States of the EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12011TA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12011TA - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/11:10071437 RIV/00216275:25210/11:39892005
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dealing with a Moral Dilemma by Five Groups of Children from Five States of the EU
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to map the ethical attitudes of children at the age of 11 to 14, evoded by L. Kohlberg´s dilemma. The reaction to Joeś dilemma enables us to assess the level of the child´s moral discretion, and at the same time it more or less reflects the relationships of the child respondent with their parent.
Název v anglickém jazyce
Dealing with a Moral Dilemma by Five Groups of Children from Five States of the EU
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to map the ethical attitudes of children at the age of 11 to 14, evoded by L. Kohlberg´s dilemma. The reaction to Joeś dilemma enables us to assess the level of the child´s moral discretion, and at the same time it more or less reflects the relationships of the child respondent with their parent.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
65-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—