Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Meta-review on the effectiveness of classroom-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F19%3A43919910" target="_blank" >RIV/00023752:_____/19:43919910 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/19:10394696

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10935-019-00552-5" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10935-019-00552-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10935-019-00552-5" target="_blank" >10.1007/s10935-019-00552-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Meta-review on the effectiveness of classroom-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This meta-review summarizes existing evidence from systematic reviews and meta-analyses on the effectiveness of school-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness. Systematic reviews and meta-analyses were identified via the electronic databases PsycINFO, Web of Knowledge, Medline, Embase, and HMIC (Health Management Information Consortium). Ten systematic reviews and meta-analysis were eligible for inclusion in the final analyses. These systematic reviews and meta-analyses evaluated the effects of five types of school-based psychological interventions: Mindfulness, Social Emotional Learning, Cognitive Behavioral Therapy, Yoga, and Body-Image. Overall effectiveness reported in the included studies was significant for the most part, and ranging from small to large with respect to the effect size. The authors of all of the studies emphasized the need for additional high-quality trials to further examine the effectiveness of school-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness.

  • Název v anglickém jazyce

    Meta-review on the effectiveness of classroom-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness

  • Popis výsledku anglicky

    This meta-review summarizes existing evidence from systematic reviews and meta-analyses on the effectiveness of school-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness. Systematic reviews and meta-analyses were identified via the electronic databases PsycINFO, Web of Knowledge, Medline, Embase, and HMIC (Health Management Information Consortium). Ten systematic reviews and meta-analysis were eligible for inclusion in the final analyses. These systematic reviews and meta-analyses evaluated the effects of five types of school-based psychological interventions: Mindfulness, Social Emotional Learning, Cognitive Behavioral Therapy, Yoga, and Body-Image. Overall effectiveness reported in the included studies was significant for the most part, and ranging from small to large with respect to the effect size. The authors of all of the studies emphasized the need for additional high-quality trials to further examine the effectiveness of school-based psychological interventions aimed at improving student mental health and well-being, and preventing mental illness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1611" target="_blank" >LO1611: Udržitelnost pro Národní ústav duševního zdraví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Primary Prevention

  • ISSN

    0278-095X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    255-278

  • Kód UT WoS článku

    000470792800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85068212409