Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Neural mechanisms of reading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F19%3A43920482" target="_blank" >RIV/00023752:_____/19:43920482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://elibrary.ru/item.asp?doi=10.1134/S0044467719030055" target="_blank" >https://elibrary.ru/item.asp?doi=10.1134/S0044467719030055</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1134/S0044467719030055" target="_blank" >10.1134/S0044467719030055</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Nejjrofiziologicheskie mekhanizmy chtenija

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Po dannym ehksperimentalnykh issledovanijj, ispolzujushhim metody nejjrovizualizacii, v obzore rassmatrivaetsja rol otdelnykh struktur mozga, uchastvujushhikh v processe chtenija. Opisyvajutsja razlichnye vzgljady na funkcionalnoe znachenie specializirovannojj oblasti v nizhnejj zatylochno-visochnojj kore levogo polusharija, nazvannojj oblastju zritelnojj formy slova. Pokazana znachimost ventralnogo i dorzalnogo zritelnykh putejj pri vosprijatii verbalnojj informacii. Privodjatsja dannye o strukturno-funkcionalnykh narushenijakh pri disleksii. Po rabotam, ispolzujushhim metody vyzvannykh potencialov mozga, pokazany bystrye izmenenija mozgovojj aktivnosti pri chtenii. V obzore izlozheny raznye podkhody k izucheniju nejjrofiziologicheskikh mekhanizmov chtenija.

  • Název v anglickém jazyce

    Neural mechanisms of reading

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the experimental studies using neuroimaging techniques, the review considers the role of individual brain structures involved in the reading process. Different views on the functional significance of the specialized areas and specifically the function of the left inferior occipital-temporal cortex or the visual word form area is described. The significance of the ventral and dorsal visual pathways in the perception of verbal information is demonstrated. Structural and functional brain alterations in dyslexia are summarized. Analysis of rapid changes in brain activity during reading as measured by the EEG evoked brain potentials is provided. The review outlines various approaches in studying of neurophysiological mechanisms of reading. © 2020 Maik Nauka-Interperiodica Publishing. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30105 - Physiology (including cytology)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zhurnal Vysshei Nervnoi Deyatel&apos;nosti imeni IP Pavlova

  • ISSN

    0044-4677

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    294-313

  • Kód UT WoS článku

    000473092700003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85094580262