Začleňování problematiky zdraví, bezpečnosti, rizik a BOZP do školního vzdělávání, a znalosti učitelů pro vzdělávání žáků v této oblasti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025950%3A_____%2F19%3AN0000031" target="_blank" >RIV/00025950:_____/19:N0000031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Začleňování problematiky zdraví, bezpečnosti, rizik a BOZP do školního vzdělávání, a znalosti učitelů pro vzdělávání žáků v této oblasti
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek Vsouhrn je komplexem poznatků vzešlých z průzkumů, analýz, studijně rozborové činnosti a dalších metod výzkumu, které společně podávají obraz o začleňování problematiky zdraví, bezpečnosti, rizik a BOZP do obsahu středoškolského vzdělávání v ČR, a o znalostech učitelů pro vzdělávání žáků v této oblasti. Problematika je řešena v národním, evropském, a zčásti i ve světovém kontextu. Situace v českém vzdělávacím prostředí je nahlížena v časové ose od minulosti přes současnost do budoucnosti. Klíčovou částí souhrnu je rozšířený přehled o začleňování problematiky zdraví, bezpečnosti, rizik a BOZP do školního vzdělávání, a znalosti učitelů pro vzdělávání žáků středních škol v této oblasti, který doplňují výsledky terénního šetření na vybraných středních školách, výsledky průzkumu na vybraných fakultách připravujících učitele a dílčí studie zabývající se stavem a obsahem vzdělávání budoucích i stávajících učitelů v BOZP. Zprávu doplňují konkrétní návrhy a doporučení na zlepšení zjištěného stavu v podobě přehledu možností a postupů navyšování znalostí učitelů středních škol v oblasti BOZP a doporučení pro aplikaci do praxe.
Název v anglickém jazyce
Integrating health, safety, risk and occupational safety and health issues into school education, and teachers' knowledge for educating pupils in this area
Popis výsledku anglicky
The comprehensive research report is a complex of findings from surveys, analyzes, study analysis activities and other research methods, which together give a picture of the integration of health, safety, risks and occupational safety and health into the content of secondary education in the Czech Republic. The issue is solved in the national, European, and partly in the global context. The situation in the Czech educational environment is viewed in the timeline from the past through the present to the future. A key part of the summary is an extended overview of the integration of health, safety, risks and occupational safety and health into school education, and teachers' knowledge for educating secondary school students in this area, complemented by field survey results at selected secondary schools, survey results at selected faculties preparing teachers and partial studies dealing with the state and content of education of future and current teachers in occupational safety and health. The report is supplemented by specific proposals and recommendations for the improvement of the identified situation in the form of an overview of possibilities and procedures for increasing the knowledge of secondary school teachers in the field of occupational safety and health and recommendations for application in practice.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
341
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Verze
—