Soubor příruček pro rodiče a odbornou veřejnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025950%3A_____%2F24%3AN0000048" target="_blank" >RIV/00025950:_____/24:N0000048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.rilsa.cz/projekty/dopady-miry-rodicovskeho-konfliktu-na-dite-a-role-jakou-v-nich-hraje-konkretni-forma-porozvodoveho-usporadani-pece/" target="_blank" >https://www.rilsa.cz/projekty/dopady-miry-rodicovskeho-konfliktu-na-dite-a-role-jakou-v-nich-hraje-konkretni-forma-porozvodoveho-usporadani-pece/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Soubor příruček pro rodiče a odbornou veřejnost
Popis výsledku v původním jazyce
Soubor tří příruček v podobě letáků přináší rodičům a odborné veřejnosti hlavní doporučení související s rozpadem rodiny. První pojednává o tom, co děti po rozchodu rodičů od nich potřebují. Přibližuje, jak by rodiče měli s dětmi během tohoto období komunikovat, a to s ohledem na jejich potřeby a přání. Druhá příručka se týká využívání odborné pomoci rodinami s dětmi v souvislosti s rozchodem či rozvodem rodičů. Rodiče se při řešení porozchodového uspořádání péče a výživy dětí často spoléhají na vlastní síly a také na rady a informace od blízkých, které však mnohdy bývají založeny na mylných představách. Využívání odborné profesionální pomoci brání její neznalost, případně nedostupnost. Nejčastěji se rodiče dostávají do kontaktu s pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) a advokáty, často se obracejí také na psychology a terapeuty. Třetí příručka je zaměřena na to, jak může dětem po rozchodu rodičů pomoci škola. Ta představuje pro děti v období (po) rozchodu rodičů určité stabilní prostřední, kde se pro ně nic zásadního nemění a nejsou přítomny konfliktu rodičů. Důležitá je role školního psychologa.
Název v anglickém jazyce
A set of guides for parents and the professional public
Popis výsledku anglicky
A set of three handbooks in the form of leaflets provides parents and the professional community with key recommendations related to family breakdown. The first discusses what children need from their parents after their separation. It describes how parents should communicate with children during this period, taking into account their needs and wishes. The second concerns the use of professional assistance by families with children in connection with the separation or divorce of parents. Parents often rely on their own initiative as well as advice and information from loved ones when dealing with postseparation arrangements concerning childcare and maintenance, but these are often based on misconceptions. The use of professional help is hindered by lack of knowledge or information or unavailability. Most often, parents come into contact with the Social and Legal Protection of Children Authority (OSPOD) experts and lawyers, they often also turn to psychologists and therapists. The third guide focuses on how schools can help children after their parents' divorce. School represents a certain stable environment for children during the period (after) their parents' separation, where nothing fundamental changes for them and they are not present in parental conflict. The role of the school psychologist is important.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů