Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of AI self‑efficacy in religious contexts in public sector: The social cognitive theory perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025950%3A_____%2F24%3AN0000052" target="_blank" >RIV/00025950:_____/24:N0000052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11115-024-00770-4" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11115-024-00770-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11115-024-00770-4" target="_blank" >10.1007/s11115-024-00770-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of AI self‑efficacy in religious contexts in public sector: The social cognitive theory perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study seeks to examine the relationship between religious tour operators’ AItech trust and Intent to adopt AI decisions through AI self-efficacy. This study also aims to find out the role of AI Chatbots as a moderator in the relationship between the tour operators’ AI-tech trust and AI self-efficacy as well as the relationship between tour operators’ AI self-efficacy and Intent to adopt AI decisions. This study sample was 182 participants who are leaders of different tourist operators registered with the government of Pakistan and provide religious tour services to the general public to make religious tours to the holy Muslim cities of Iraq, Syria, Saudi Arabia, and Iran. The results provided evidence that AI-tech trust had a significant influence on AI self-efficacy which, in turn, generated a relevant effect on Intent to adopt AI decisions. Moreover, the findings of this study also indicated that AI Chabot to moderate the link between tour operators’ AI-tech trust and AI self-efficacy as well as between AI self-efficacy and intent to adopt AI decisions was also proven to be significant.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of AI self‑efficacy in religious contexts in public sector: The social cognitive theory perspective

  • Popis výsledku anglicky

    This study seeks to examine the relationship between religious tour operators’ AItech trust and Intent to adopt AI decisions through AI self-efficacy. This study also aims to find out the role of AI Chatbots as a moderator in the relationship between the tour operators’ AI-tech trust and AI self-efficacy as well as the relationship between tour operators’ AI self-efficacy and Intent to adopt AI decisions. This study sample was 182 participants who are leaders of different tourist operators registered with the government of Pakistan and provide religious tour services to the general public to make religious tours to the holy Muslim cities of Iraq, Syria, Saudi Arabia, and Iran. The results provided evidence that AI-tech trust had a significant influence on AI self-efficacy which, in turn, generated a relevant effect on Intent to adopt AI decisions. Moreover, the findings of this study also indicated that AI Chabot to moderate the link between tour operators’ AI-tech trust and AI self-efficacy as well as between AI self-efficacy and intent to adopt AI decisions was also proven to be significant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Public Organization Review: A Global Journal

  • ISSN

    1566-7170

  • e-ISSN

    1573-7098

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    1015–1036

  • Kód UT WoS článku

    001220335600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85192793417