Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of traffic in permanent traffic lanes on soil compaction parameters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F13%3A%230000358" target="_blank" >RIV/00027031:_____/13:#0000358 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/13:60643

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of traffic in permanent traffic lanes on soil compaction parameters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a field trial in a field of 10 hectares all field operations were carried out by machine sets in the system of permanent traffic lanes at the module of 6-meter working width. The total area of machine tracks in the field accounted for 32% of the fieldarea, which represents a significant reduction in comparison with conventional method of driving in fields, when the proportion of the track area is 75 up to 100% of the total field area. The present paper contains results of measurement of soil physical properties in variants with traffic lanes and outsider the traffic lanes. The results confirm a benefit from confining the wheel traffic to permanent traffic lanes aimed at protection of the most part of the field from soil compaction. Another advantage of the above-mentioned permanent traffic lanes is an improvement of soil tillage quality in the most part of the field.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of traffic in permanent traffic lanes on soil compaction parameters

  • Popis výsledku anglicky

    In a field trial in a field of 10 hectares all field operations were carried out by machine sets in the system of permanent traffic lanes at the module of 6-meter working width. The total area of machine tracks in the field accounted for 32% of the fieldarea, which represents a significant reduction in comparison with conventional method of driving in fields, when the proportion of the track area is 75 up to 100% of the total field area. The present paper contains results of measurement of soil physical properties in variants with traffic lanes and outsider the traffic lanes. The results confirm a benefit from confining the wheel traffic to permanent traffic lanes aimed at protection of the most part of the field from soil compaction. Another advantage of the above-mentioned permanent traffic lanes is an improvement of soil tillage quality in the most part of the field.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GC - Pěstování rostlin, osevní postupy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F069" target="_blank" >FR-TI3/069: *Výzkum a vývoj secích strojů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trends in Agricultural Engineering 2013

  • ISBN

    978-80-213-2388-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    186-190

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague; Faculty of Engineering

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku