The influence of traffic in permanent traffic lanes on soil compaction parameters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F13%3A%230000358" target="_blank" >RIV/00027031:_____/13:#0000358 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/13:60643
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The influence of traffic in permanent traffic lanes on soil compaction parameters
Popis výsledku v původním jazyce
In a field trial in a field of 10 hectares all field operations were carried out by machine sets in the system of permanent traffic lanes at the module of 6-meter working width. The total area of machine tracks in the field accounted for 32% of the fieldarea, which represents a significant reduction in comparison with conventional method of driving in fields, when the proportion of the track area is 75 up to 100% of the total field area. The present paper contains results of measurement of soil physical properties in variants with traffic lanes and outsider the traffic lanes. The results confirm a benefit from confining the wheel traffic to permanent traffic lanes aimed at protection of the most part of the field from soil compaction. Another advantage of the above-mentioned permanent traffic lanes is an improvement of soil tillage quality in the most part of the field.
Název v anglickém jazyce
The influence of traffic in permanent traffic lanes on soil compaction parameters
Popis výsledku anglicky
In a field trial in a field of 10 hectares all field operations were carried out by machine sets in the system of permanent traffic lanes at the module of 6-meter working width. The total area of machine tracks in the field accounted for 32% of the fieldarea, which represents a significant reduction in comparison with conventional method of driving in fields, when the proportion of the track area is 75 up to 100% of the total field area. The present paper contains results of measurement of soil physical properties in variants with traffic lanes and outsider the traffic lanes. The results confirm a benefit from confining the wheel traffic to permanent traffic lanes aimed at protection of the most part of the field from soil compaction. Another advantage of the above-mentioned permanent traffic lanes is an improvement of soil tillage quality in the most part of the field.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GC - Pěstování rostlin, osevní postupy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F069" target="_blank" >FR-TI3/069: *Výzkum a vývoj secích strojů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trends in Agricultural Engineering 2013
ISBN
978-80-213-2388-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
186-190
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague; Faculty of Engineering
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—