Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smoke and NOx emission of combustion engine using biofuels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F16%3AN0000082" target="_blank" >RIV/00027031:_____/16:N0000082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vuzt.cz/svt/vuzt/publ/P2016/102.pdf" target="_blank" >http://www.vuzt.cz/svt/vuzt/publ/P2016/102.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Smoke and NOx emission of combustion engine using biofuels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Production of solid particles significantly increases the dangerousness of combustion engines. The excellent sorbtion characteristics of the solid particles increases their harmful effects and makes them very dangerous component of emissions which causes health problems. Currently there are many design solutions which aim to reduce smoke of combustion engines. One the most significant solutions suggests increasing the injection pressures up to the limit of 250MPa and filtering the exhaust gases. The paper compares different fuels and biofuels, whether used alone or in mixtures, and their effect on smoke of supercharged CI engine. The comparison uses the 8-point NRSC (Non-Road Steady Cycle) test during which the following fuels were used; diesel, rapeseed methyl ester, rapeseed oil, Jatropha curcas oil, biobutanol, hydrotreated oil and other blended fuels. The measurement and comparison results show that using biofuels can significantly reduce smoke of combustion engine by up to tens of percent in comparison to diesel.

  • Název v anglickém jazyce

    Smoke and NOx emission of combustion engine using biofuels

  • Popis výsledku anglicky

    Production of solid particles significantly increases the dangerousness of combustion engines. The excellent sorbtion characteristics of the solid particles increases their harmful effects and makes them very dangerous component of emissions which causes health problems. Currently there are many design solutions which aim to reduce smoke of combustion engines. One the most significant solutions suggests increasing the injection pressures up to the limit of 250MPa and filtering the exhaust gases. The paper compares different fuels and biofuels, whether used alone or in mixtures, and their effect on smoke of supercharged CI engine. The comparison uses the 8-point NRSC (Non-Road Steady Cycle) test during which the following fuels were used; diesel, rapeseed methyl ester, rapeseed oil, Jatropha curcas oil, biobutanol, hydrotreated oil and other blended fuels. The measurement and comparison results show that using biofuels can significantly reduce smoke of combustion engine by up to tens of percent in comparison to diesel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    EE - Estonská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    547-555

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85006700508