Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních sítí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027073%3A_____%2F12%3A%230001324" target="_blank" >RIV/00027073:_____/12:#0001324 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44994575:_____/12:#0001141

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních sítí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je hodnocen vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních komunikací. Dlouhodobý vývoj využití krajiny byl sledován za pomoci starých topografi ckých map z let 1836?1841, 1876, 1953?1955 a 1991. Na základě starých topografických map byl vyhodnocen i vývoj silniční a železniční sítě, přičemž bylo přihlíženo k významnosti a typu dopravní komunikace. V zázemí těchto dopravních komunikací byly hodnoceny procesy změn využití krajiny a byly srovnávány s intenzitou procesů v částech území bez významných dopravních komunikací. Byla také zkoumána vzájemná vazba trasování silnic a železnic a využití krajiny v celém okrese Hodonín. Na konkrétních příkladech obcí okresu Hodonín je doložena odlišná dynamika využití krajiny u sídels významnou dopravní funkcí a u sídel na dopravně méně významných trasách či bez dopravní obslužnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Land use dynamics in the Hodonín district in the context of historical development of transport network

  • Popis výsledku anglicky

    The paper evaluates the dynamics of land use changes in the Hodonín district in the context of historical development of railways and main roads. The long-term development of land-use was analysed on the basis of the old topographic maps from the years 1836?1841, 1876, 1953?1955 and 1991. The old topographic maps were used also for identification of the development of road and rail network, when the importance and type of road were also taken into account. The land use change processes were assessed inthe buff er zone of these roads and compared with the intensity of processes in parts of the territory with no major transport lines. There was also investigated relation between the roads and railways deployment and the overall land-use in the Hodonín district. The different dynamics of land-use in localities with signifi cant transport function and the sites located on minor traffic routes or even without transport services is demonstrated on specific examples of several municipalities

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Pruhoniciana

  • ISSN

    0374-5651

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    102

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    57-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus