Vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních sítí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027073%3A_____%2F12%3A%230001324" target="_blank" >RIV/00027073:_____/12:#0001324 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/12:#0001141
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních sítí
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je hodnocen vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních komunikací. Dlouhodobý vývoj využití krajiny byl sledován za pomoci starých topografi ckých map z let 1836?1841, 1876, 1953?1955 a 1991. Na základě starých topografických map byl vyhodnocen i vývoj silniční a železniční sítě, přičemž bylo přihlíženo k významnosti a typu dopravní komunikace. V zázemí těchto dopravních komunikací byly hodnoceny procesy změn využití krajiny a byly srovnávány s intenzitou procesů v částech území bez významných dopravních komunikací. Byla také zkoumána vzájemná vazba trasování silnic a železnic a využití krajiny v celém okrese Hodonín. Na konkrétních příkladech obcí okresu Hodonín je doložena odlišná dynamika využití krajiny u sídels významnou dopravní funkcí a u sídel na dopravně méně významných trasách či bez dopravní obslužnosti.
Název v anglickém jazyce
Land use dynamics in the Hodonín district in the context of historical development of transport network
Popis výsledku anglicky
The paper evaluates the dynamics of land use changes in the Hodonín district in the context of historical development of railways and main roads. The long-term development of land-use was analysed on the basis of the old topographic maps from the years 1836?1841, 1876, 1953?1955 and 1991. The old topographic maps were used also for identification of the development of road and rail network, when the importance and type of road were also taken into account. The land use change processes were assessed inthe buff er zone of these roads and compared with the intensity of processes in parts of the territory with no major transport lines. There was also investigated relation between the roads and railways deployment and the overall land-use in the Hodonín district. The different dynamics of land-use in localities with signifi cant transport function and the sites located on minor traffic routes or even without transport services is demonstrated on specific examples of several municipalities
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Pruhoniciana
ISSN
0374-5651
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
102
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
57-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—