Základní ekonomické faktory ovlivňující spotřebu potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00027251:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní ekonomické faktory ovlivňující spotřebu potravin
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek obsahuje výsledky modelových výpočtů marží obchodu. Jde především o zjištění, zda a jak se liší marže obchodu u potravinářských výrobků z tuzemské výroby a z dovozu. Z výsledků výpočtů vyplývá, že marže obchodu se u českých a dovozových výrobků významně neliší, rozdíl je minimální. Nepatrně vyšší marže u českých potravin může být způsobena jak vyšší přirážkou (marží), tak rozdílem v sortimentu tuzemských a dovozových potravin. Vyšší marže u některých potravinářských výrobků české provenience může být pro naše výrobce iritující, ale podle našich propočtů se jedná o určité vyrovnání rozdílu mezi cenami tak, aby výsledná spotřebitelská cena byla přiměřená poptávce. Například vyšší marže u některých českých mléčných výrobků by mohla způsobit problémy s jejich uplatněním na trhu.
Název v anglickém jazyce
Basic economic factors affecting food consumption
Popis výsledku anglicky
Food consumption is influenced by many economic factors. We monitored and analyzed developments in food prices, the prices of housing, development of incomes and consumption trends. On the level of consumer prices have a significant influence trade margins. We examined whether and how differ margins for Czech food products and imported products. Over the reporting period (2000 - 2015) grew most income and housing prices. Food prices overall have increased considerably milder. Food consumption was increased overall, increased consumption of plant and animal foods. The change in prices affects significantly the consumption of animal foods, especially meat. For cereal does not affect the price of their consumption significantly. The margins of the Czech products and imported products over the period converging. Margins at domestic products increased, while imported products were flat. Retail is trying to bring the margin at the Czech and imported products together so that the final price is reasonable for demand.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GM - Potravinářství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výživa a potraviny
ISSN
1211-846X
e-ISSN
—
Svazek periodika
71
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
94-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—