Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojetí činné mysli hrdinů v debutech Jana Němce a Drahomíry Vihanové

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00057266%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00057266:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pojetí činné mysli hrdinů v debutech Jana Němce a Drahomíry Vihanové

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je komparativní analýzou filmů Démanty noci (1964) a Zabitá neděle (1969). Je inspirována filosofií paměti Herniho Bergsona a využívá terminologii Gérarda Genetta a Uriho Margolina. Popisuje a interpretuje časové roviny a jejich vztahy v prvních filmech Jana Němce a Drahomíry Vihanové a demonstruje na jejich fungování a srovnání schopnost filmového média prezentovat činnost lidské mysli, a tak proniknout do fiktivní paměti jejího nositele.

  • Název v anglickém jazyce

    Rendition of the Thinking Mind in the Feature Film Debuts of Jan Němec and Drahomíra Vihanová

  • Popis výsledku anglicky

    Diamonds of the Night (1964) and Squandered Sunday (1969) are feature film debuts and, at the same time, prominent works of their authors, the representatives of Czech New Wave, Jan Němec and Drahomíra Vihanová. The study focuses on one fact the two films have in common: internal contents of protagonist's memory signal larger scope and concentration of meaning than images of their present acting. A comparative analysis of the two films is inspired by the philosophy of memory of Henri Bergson and is terminologically based in narrative analysis of Gérard Genett and Uri Margolin's concept of hte "thinking mind". It aims to describe and intepret temporal layers and their relations in the two works and demonstarte, based on their functioning, the ability of film medium to present the activity of human mind, and in this sense to enter the fictive mind of its bearer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    105

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    69-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85028329936