Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie reprezentace soukromí v českém poválečném filmu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00057266%3A_____%2F18%3AN0000013" target="_blank" >RIV/00057266:_____/18:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie reprezentace soukromí v českém poválečném filmu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola vychází z otázky, jakým způsobem filmová propaganda může pracovat s reprezentací soukromého prostoru moderního člověka. Odpovědi hledá na vzorku hraných českých filmů z období prvních deseti let po zestátnění československé kinematografie v roce 1945. Analýza vybraných filmů potvrzuje předpoklad programové manipulace s hranicí privátního a veřejného v souladu se socrealistickými doktrínami a ideou kolektivismu. Charakteristickými se však ukazují také kalkul s tradičními modely domova či mezilidských vztahů (např. ve filmech Pan Novák či Bylo to v máji) a poměrně rané snahy doktrinářský přístup revidovat a přehodnocovat (ve filmech Nechte to mně a Roztržka).

  • Název v anglickém jazyce

    The Strategy of Representing the Privacy in Czech Films after 1945

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is based on the question of how film propaganda can work with the representation of a modern man's private space. It focuses on a sample of Czech feature films from the first ten years after the nationalization of the Czechoslovak film industry in 1945. The analysis of selected films confirms the precondition of programmatic manipulation with the border between private and public space in accordance with the doctrines of the socialist realism and the idea of collectivism. However, there are another characteristic features as the exploitation of traditional models of home or interpersonal relationships (as in the films "Pan Novák" or "Bylo to v máji") and relatively early efforts to revise and rethink the doctrinal approach (in "Nechte to na mně" and "Roztržka").

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Film a dějiny 7. - Propaganda

  • ISBN

    978-80-87292-44-0

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    224-239

  • Počet stran knihy

    380

  • Název nakladatele

    Václav Žák – Casablanca

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly