Mapování pohyblivého obrazu. Média, aktéři a místa v českém prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00057266%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00057266:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mapování pohyblivého obrazu. Média, aktéři a místa v českém prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace Mapování pohyblivého obrazu s podtitulem Média, aktéři a místa v českém prostředí je věnována historii a kontextualizaci doposud fragmentárního obrazu pohyblivého obrazu na pomezí uměleckého provozu a kinematografie. Ve třech kapitolách nazvaných Historie – Diskurz – Praxe je rekonstruován dynamická síť vztahů, v níž se od konce šedesátých let do současnosti vyvíjely umělecké disciplíny filmu, videa či nových médií. V jedenácti studiích této kolektivní monografie se autoři a autorky zabývají vlivem předchozích filmových praxí (Martin Blažíček), počátky videoartu (Martin Mazanec), dokumentací performance (Sylva Poláková), novými médii (Marie Meixnerová), uměleckým školstvím (Tomáš Pospiszyl), akademickým diskurzem (Kateřina Svatoňová), výstavní praxí (Markéta Mansfieldová), revizí odborných periodik (Eva Krátká), sběratelstvím (Matěj Forejt), systémem oceňování (Lenka Střeláková) a dlouhodobou archivní péčí (Matěj Strnad). Mapování pohyblivého obrazu není jednoznačně chronologické, naopak se mnohdy překrývá a zohledňuje tak vrstevnatost prolínání filmu, videa a dalších disciplín. Tato publikace s bohatou obrazovou vrstvou a QR odkazy na jednotlivá videa, doplňuje české dějiny umění o chybějící kapitolu reflektující pohyblivý obraz. Publikace má anglickou jazykovou verzi pod názvem Mapping the Moving Image subtitled Media, Agents, and Sites in the Czech Context.
Název v anglickém jazyce
Mapping the Moving Image. Media, Agents, and Sites in the Czech Context
Popis výsledku anglicky
The publication Mapping the Moving Image subtitled Media, Agents, and Sites in the Czech Context, is dedicated to the history and contextualization of the hitherto fragmentary image of the moving image on the border between artistic performance and cinematography. In three chapters entitled History – Discourse – Practice, the dynamic network of relationships in which the artistic disciplines of film, video and new media developed from the end of the 1960s to the present is reconstructed. In the eleven studies of this collective monograph, the authors deal with the influence of previous film practices (Martin Blažíček), the beginnings of video art (Martin Mazanec), performance documentation (Sylva Poláková), new media (Marie Meixnerová), art education (Tomáš Pospiszyl), academic discourse (Kateřina Svatoňová), exhibition practices (Markéta Mansfieldová), review of professional periodicals (Eva Krátká), collecting (Matěj Forejt), valuation system (Lenka Střeláková) and long-term archive care (Matěj Strnad). The mapping of the moving image is not unequivocally chronological, on the contrary, it often overlaps and thus takes into account the layered interweaving of film, video and other disciplines. This publication, with a rich image layer and QR links to individual videos, supplements Czech art history with the missing chapter reflecting the moving image.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG20P02OVV025" target="_blank" >DG20P02OVV025: Audiovizuální dílo mimo kontext kinematografie: dokumentace, archivace a zpřístupnění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7004-199-4
Počet stran knihy
312
Název nakladatele
Národní filmový archiv
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—