Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cognitive-Behavioral Play Therapy and COVID-19 Pandemic Trauma in Preschool Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064173%3A_____%2F23%3A43926054" target="_blank" >RIV/00064173:_____/23:43926054 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11130/23:10469134 RIV/00216208:11410/23:10469134

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.7759/cureus.44249" target="_blank" >https://doi.org/10.7759/cureus.44249</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7759/cureus.44249" target="_blank" >10.7759/cureus.44249</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cognitive-Behavioral Play Therapy and COVID-19 Pandemic Trauma in Preschool Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traumatic life events, such as the ongoing COVID-19 pandemic, can be a challenging health emergency, among others. The pandemic can also affect young preschoolers. They can experience negative emotions and behavioral and social difficulties. It can be hard for children to understand on their own what is going on, as well as for their families. This narrative review summarizes the role of psychotherapeutic approaches in working with trauma and aims to manage trauma, such as COVID-19, in preschool children. It focuses on the possibilities of applying cognitive-behavioral play therapy (CBPT) in preschool children who suffer from trauma during the COVID-19 pandemic period. The therapeutic approaches are tailored to specific development in preschoolers. Furthermore, the article provides insights into the relationship between negative emotions, thinking, and behavior, and COVID-19 as a threat, by describing a cognitive model in preschool-aged children. Finally, the article offers possible ways of applying play-based cognitive-behavioral therapy programs in preschool children who are victims of trauma.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive-Behavioral Play Therapy and COVID-19 Pandemic Trauma in Preschool Children

  • Popis výsledku anglicky

    Traumatic life events, such as the ongoing COVID-19 pandemic, can be a challenging health emergency, among others. The pandemic can also affect young preschoolers. They can experience negative emotions and behavioral and social difficulties. It can be hard for children to understand on their own what is going on, as well as for their families. This narrative review summarizes the role of psychotherapeutic approaches in working with trauma and aims to manage trauma, such as COVID-19, in preschool children. It focuses on the possibilities of applying cognitive-behavioral play therapy (CBPT) in preschool children who suffer from trauma during the COVID-19 pandemic period. The therapeutic approaches are tailored to specific development in preschoolers. Furthermore, the article provides insights into the relationship between negative emotions, thinking, and behavior, and COVID-19 as a threat, by describing a cognitive model in preschool-aged children. Finally, the article offers possible ways of applying play-based cognitive-behavioral therapy programs in preschool children who are victims of trauma.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cureus

  • ISSN

    2168-8184

  • e-ISSN

    2168-8184

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "e44249"

  • Kód UT WoS článku

    001063237900011

  • EID výsledku v databázi Scopus