Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cerebellar Symptoms Are Associated With Omission Errors and Variability of Response Time in Children With ADHD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064203%3A_____%2F17%3A10285274" target="_blank" >RIV/00064203:_____/17:10285274 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11130/17:10285274 RIV/00216208:11320/17:10285274 RIV/00064165:_____/17:10285274

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1087054713517745" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1087054713517745</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1087054713517745" target="_blank" >10.1177/1087054713517745</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cerebellar Symptoms Are Associated With Omission Errors and Variability of Response Time in Children With ADHD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective: We examined the presence of cerebellar symptoms in ADHD and their association with behavioral markers of this disorder. Method: Sixty-two children with ADHD and 62 typically developing (TD) children were examined for cerebellar symptoms using the ataxia rating scale and tested using Conners&apos; Continuous Performance Test. Results: Children with ADHD had significantly more cerebellar symptoms compared with the TD children. Cerebellar symptom scores decreased with age in the ADHD group; in the TD group remained stable. In both groups, cerebellar symptoms were associated with parent-rated hyperactive/impulsive symptoms, variability of response time standard error (RT-SE) and increase of RT-SE as the test progresses. More variables were associated with cerebellar symptoms in the ADHD group including omission errors, overall RT-SE and its increase for prolonged interstimulus intervals. Conclusion: Our results highlight the importance of research into motor functions in children with ADHD and indicate a role for cerebellar impairment in this disorder.

  • Název v anglickém jazyce

    Cerebellar Symptoms Are Associated With Omission Errors and Variability of Response Time in Children With ADHD

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: We examined the presence of cerebellar symptoms in ADHD and their association with behavioral markers of this disorder. Method: Sixty-two children with ADHD and 62 typically developing (TD) children were examined for cerebellar symptoms using the ataxia rating scale and tested using Conners&apos; Continuous Performance Test. Results: Children with ADHD had significantly more cerebellar symptoms compared with the TD children. Cerebellar symptom scores decreased with age in the ADHD group; in the TD group remained stable. In both groups, cerebellar symptoms were associated with parent-rated hyperactive/impulsive symptoms, variability of response time standard error (RT-SE) and increase of RT-SE as the test progresses. More variables were associated with cerebellar symptoms in the ADHD group including omission errors, overall RT-SE and its increase for prolonged interstimulus intervals. Conclusion: Our results highlight the importance of research into motor functions in children with ADHD and indicate a role for cerebellar impairment in this disorder.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30215 - Psychiatry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Attention Disorders

  • ISSN

    1087-0547

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    190-199

  • Kód UT WoS článku

    000391798300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85008690127