Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chlapecká výchovna v Hradci Králové – příklad sociálněpedagogické činnosti v meziválečném období

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00088382%3A_____%2F18%3AN0000023" target="_blank" >RIV/00088382:_____/18:N0000023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chlapecká výchovna v Hradci Králové – příklad sociálněpedagogické činnosti v meziválečném období

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek rekonstruuje pedagogickou a sociálně výchovnou činnost Chlapecké výchovny v Hradci Králové v meziválečném období. Studie poukazuje na založení instituce v r. 1910 v kontextu tehdejších tzv. pedologických snah. V hlavní části příspěvku je poukázáno na sociálně pedagogickou činnost učitelů královehradecké výchovny a na jejich snahy o výchovu k samostatnosti a soběstačnosti chovanců ústavu. Článek sleduje význam ředitele výchovny Josefa Pelikána a jeho tehdejší pojetí sociálně pedagogické péče.

  • Název v anglickém jazyce

    Boy-upbringing in Hradec Kralove

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents pedagogical and socio-upbringing activity of the Boy-Upbringing Institution in Hradec Králové in the interwar period. The study focuses on the founding of the Institution in 1910 in the context of the so-called “pedagogical efforts“. The main part of the article points out the socio-pedagogical activities of the teachers in the Boy-Upbringing Institution and their efforts to teach and prepare the students in their care to become self-reliant and independent. The article also relays the important role of the director Josef Pelikán in running and maintaining the Institution as well as his views and understanding of socio-pedagogical care.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historica scholastica

  • ISSN

    2336-680X

  • e-ISSN

    2336-680X

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    87-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus