Romské děti v Dětském domově Klánovice v letech 2010-2020
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435631" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435631 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=byQi.MKe5M" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=byQi.MKe5M</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Romské děti v Dětském domově Klánovice v letech 2010-2020
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této práce je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výchovy a vzdělávání romských dětí v prostředí ústavních zařízení pro výkon ústavní výchovy. Zvolili jsme kvalitativní metody výzkumu. Informace poskytly rozhovory, pozorování a analýza pedagogické dokumentace. Naše výsledky poukazují na několik problémů romských dětí v naší společnosti. Ačkoli by inkluzivní pojetí vzdělávání mělo být v současné době standardem, respondenti to tak necítí. V diskusi se pokusíme nabídnout některé vzdělávací a speciální vzdělávací metody, které by mohly současnou situaci zlepšit.
Název v anglickém jazyce
ROMA CHILDREN IN THE CHILDREN'S HOME KLANOVICE DURING A PERIOD 2010-2020
Popis výsledku anglicky
This work aims to offer the reader the insight view into the issue of the education and upbringing of Roma children in the environment of institutional facilities for institutional care. We chose qualitative research methods. Information provided interviews, observations and analysis of pedagogical documentation. Our results point to several challenges for Roma children in our society. Although an inclusive concept of education should currently be the standard, respondents do not feel that way. In the discussion we will try to offer some educational and special educational methods that could improve the current situation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukácia [online]
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
8-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—