Constructing the Education Path of Roma Children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081417" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1390&lang=en" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1390&lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.030" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.030</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Constructing the Education Path of Roma Children
Popis výsledku v původním jazyce
Our paper looks at the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds. The issue is well covered in research, education scholarship and the policy level. Nevertheless, we would like to ask whether Roma themselves participate in the education policy or whether they are an object of an interest and institutional power of decision makers in the Czech education system. We focus on the construction of the education of a Roma pupil from the point of view of Roma parents and Roma children.We collected our data through group interviews and techniques of the Theatre of the Oppressed (focusing on primary and secondary socialization of the Roma children). We adapted some of the techniques of the Theatre of the Oppressed to methods of discourse analysis - used also for the data analysis. Discourse analysis emerged from the ideas of constructivism and post-structuralism. In this paper, we aim to describe theoretical background and the main findings of our research.
Název v anglickém jazyce
Constructing the Education Path of Roma Children
Popis výsledku anglicky
Our paper looks at the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds. The issue is well covered in research, education scholarship and the policy level. Nevertheless, we would like to ask whether Roma themselves participate in the education policy or whether they are an object of an interest and institutional power of decision makers in the Czech education system. We focus on the construction of the education of a Roma pupil from the point of view of Roma parents and Roma children.We collected our data through group interviews and techniques of the Theatre of the Oppressed (focusing on primary and secondary socialization of the Roma children). We adapted some of the techniques of the Theatre of the Oppressed to methods of discourse analysis - used also for the data analysis. Discourse analysis emerged from the ideas of constructivism and post-structuralism. In this paper, we aim to describe theoretical background and the main findings of our research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research
ISBN
9786197105452
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
235-244
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.,51
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
26. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000393896200030