Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constructing the Education Path of Roma Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081417" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1390&lang=en" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1390&lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.030" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructing the Education Path of Roma Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our paper looks at the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds. The issue is well covered in research, education scholarship and the policy level. Nevertheless, we would like to ask whether Roma themselves participate in the education policy or whether they are an object of an interest and institutional power of decision makers in the Czech education system. We focus on the construction of the education of a Roma pupil from the point of view of Roma parents and Roma children.We collected our data through group interviews and techniques of the Theatre of the Oppressed (focusing on primary and secondary socialization of the Roma children). We adapted some of the techniques of the Theatre of the Oppressed to methods of discourse analysis - used also for the data analysis. Discourse analysis emerged from the ideas of constructivism and post-structuralism. In this paper, we aim to describe theoretical background and the main findings of our research.

  • Název v anglickém jazyce

    Constructing the Education Path of Roma Children

  • Popis výsledku anglicky

    Our paper looks at the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds. The issue is well covered in research, education scholarship and the policy level. Nevertheless, we would like to ask whether Roma themselves participate in the education policy or whether they are an object of an interest and institutional power of decision makers in the Czech education system. We focus on the construction of the education of a Roma pupil from the point of view of Roma parents and Roma children.We collected our data through group interviews and techniques of the Theatre of the Oppressed (focusing on primary and secondary socialization of the Roma children). We adapted some of the techniques of the Theatre of the Oppressed to methods of discourse analysis - used also for the data analysis. Discourse analysis emerged from the ideas of constructivism and post-structuralism. In this paper, we aim to describe theoretical background and the main findings of our research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research

  • ISBN

    9786197105452

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    235-244

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.,51

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000393896200030