An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081416" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1364&lang=en" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1364&lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.004" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Popis výsledku v původním jazyce
We aim to present some of our research findings interpreting the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. Namely, we employed Foucault?s (critical) discursive analysis, discursive psychology and conversational analysis. We focused primarily on authors of articles (on education of Roma) in journals for teachers. We aim to explain our research findings within the context of power discourse and blended institutional structures.
Název v anglickém jazyce
An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Popis výsledku anglicky
We aim to present some of our research findings interpreting the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. Namely, we employed Foucault?s (critical) discursive analysis, discursive psychology and conversational analysis. We focused primarily on authors of articles (on education of Roma) in journals for teachers. We aim to explain our research findings within the context of power discourse and blended institutional structures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research
ISBN
9786197105452
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
25-36
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.,51
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
26. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000393896200004