An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081418" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Popis výsledku v původním jazyce
I aim to present some of our research findings interpreting the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. Namely, I employed Foucault?s (critical) discursive analysis, discursive psychology and conversational analysis. I focused primarily on authors of articles (on education of Roma) in journals for teachers. I aim to explain our research findings within the context of power discourse and blended institutional structures.
Název v anglickém jazyce
An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Popis výsledku anglicky
I aim to present some of our research findings interpreting the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. Namely, I employed Foucault?s (critical) discursive analysis, discursive psychology and conversational analysis. I focused primarily on authors of articles (on education of Roma) in journals for teachers. I aim to explain our research findings within the context of power discourse and blended institutional structures.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů