Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zdeněk Fibich as Viewed by Leoš Janáček

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F10%3A%230001177" target="_blank" >RIV/00094862:_____/10:#0001177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Zdeněk Fibich as Viewed by Leoš Janáček

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studying of the sources on Fibich in Janáček?s estate proved Janáček took great interest in the work of his contemporary . Janáček owned a copy of the undated score of The Bride of Messina and two librettos from 1884 may come from the period before 1886.Besides, Janáček must also have known the opera Hedy, which he reviewed in 1897, and the opera Šárka, whose analysis he published two years later in 1899 in the magazine Hlídka. He might have used his own copy of Hedy?s short score, where he criticallycommented on the opera?s dramaturgy. The year 1898 witnessed Janáček?s interest in the symphonic poem Othello, whose score and orchestral parts as well as stage-rights he buys from F. A. Urbánek. Fibich?s work interested Janáček but did not instigate him. In his articles Janáček considers Fibich an ingenious composer, praises his plentiful topics and his keys. On the other hand, later on he shows him as a composer of dull tones with a lack of rhythmic wit.

  • Název v anglickém jazyce

    Zdeněk Fibich as Viewed by Leoš Janáček

  • Popis výsledku anglicky

    Studying of the sources on Fibich in Janáček?s estate proved Janáček took great interest in the work of his contemporary . Janáček owned a copy of the undated score of The Bride of Messina and two librettos from 1884 may come from the period before 1886.Besides, Janáček must also have known the opera Hedy, which he reviewed in 1897, and the opera Šárka, whose analysis he published two years later in 1899 in the magazine Hlídka. He might have used his own copy of Hedy?s short score, where he criticallycommented on the opera?s dramaturgy. The year 1898 witnessed Janáček?s interest in the symphonic poem Othello, whose score and orchestral parts as well as stage-rights he buys from F. A. Urbánek. Fibich?s work interested Janáček but did not instigate him. In his articles Janáček considers Fibich an ingenious composer, praises his plentiful topics and his keys. On the other hand, later on he shows him as a composer of dull tones with a lack of rhythmic wit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus