Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vladimír Houdek a jeho anatomie obrazu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F11%3A%230000238" target="_blank" >RIV/00094871:_____/11:#0000238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vladimír Houdek a jeho anatomie obrazu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výstava s názvem Melancholie představuje poprvé v ucelené formě stejnojmenný cyklus rozměrných pláten, které autor ? Vladimír Houdek vytvořil během uplynulého roku. Bezprostřední inspirací k podnázvu série obrazů se autorovi stal dvojdílný román norskéhospisovatele Jona Fosseho, Melancholie I, Melancholie II. Spojujícím motivem Houdkovým pláten se staly osamocené figury zasazené do jakoby neproniknutelných metafyzických prostor. Obrazy jsou na první pohled charakteristické vzájemným protikladem mezi expresivně pojednanou plochou, která může v náznacích evokovat různorodé formy abstraktní malby minulých období, a náhodnými gesty průvodců neznámým dějem vnášejícími do obrazů iracionální měřítko.

  • Název v anglickém jazyce

    Vladimír Houdek and his Anatomy of a Painting

  • Popis výsledku anglicky

    The Melancholy exhibition presents for the first time in its completeness a series of large canvases of the same name which the artist ? Vladimír Houdek ? created over the past year. The inspiration for the subtitles of the paintings in the cycle was culled from a novel in two volumes by the Norwegian writer Jon Fosse, Melancholy I, Melancholy II. The bridging motif of Houdek?s canvases are lonely figures set into apparently impenetrable metaphysical spaces. At first sight the paintings are characterized by the stark contrast of the expressively treated surface, which might suggestively invoke various forms of abstract painting from past periods, and the random gestures of the guides through the unknown plot, introducing an irrational scale into the paintings.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů